دو درجه‌دار اسراییلی در شمال غزه کشته شدند

همزمان با کشته شدن دو درجه‌دار نظامی اسراییل در شمال غزه، منابع از درگیری دوباره در محدوده‌ای که اسرائیل از آن عقب نشسته بود، خبر می‌دهند.

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که درگیری دوباره در بخش‌هایی از شمال غزه که گفته شده بود عملیات ارتش رژیم اسراییل در آن پایان یافته از سر گرفته شده است.

در حالی که رژیم اسراییل از پایان عملیات در برخی مناطق شمالی باریکه غزه خبر داده بود، بار دیگر تانک‌های ارتش این رژیم به این منطقه بازگشته‌اند.

این موضوع سبب ناامیدی فلسطینی‌هایی شده بود که امیدوار بودند به خانه‌های خود در این محدوده بازگردند.

در همین حال، اکنون با از سرگیری درگیری در این مناطق در شمال غزه، از کشته شدن دو نیروی درجه‌دار اسرائیلی حکایت دارد.

بر این اساس شمار سربازان اسرائیلی که از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه کشته شده‌اند به دست‌کم ۱۹۲ نفر رسید.

در همین حال فلسطینیان در جنوب نوار غزه می‌گویند اسرائیل شب گذشته حملات هوایی سنگینی را در شهر خان یونس پیش برده است.

از سوی دیگر، کاخ سفید می‌گوید که فرستاده این کشور در مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر در جریان است شرکت دارد و آن‌ها درباره نتایج این گفتگو‌ها «بسیار جدی» هستند.

رژیم اسرائیل همچنین می‌گوید در مورد توافق احتمالی برای آزادی شمار بیشتری از گروگان شرکت داشته‌ است.

در همین حال، با افزایش جنگ در غزه، دولت بایدن توافق به دست آمده با میانجی‌گری قطر مبنی بر ارسال دارو به گروگان‌های اسرائیلی که در دست حماس‌اند و در مقابل افزایش کمک به فلسطینیان در غزه استقبال کرده است.

وزارت خارجه قطر اعلام کرده که بر اساس توافق بین اسراییل و حماس، یک محموله کمکی روز چهارشنبه از دوحه به غزه ارسال خواهد شد.

گفته می‌شود فرانسه در میانجی‌گری برای پیشبرد این توافق نقش داشته است.

همچنین قطر هم در بیانیه ‌اش گفته است که تلاش‌های این کشور برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به درگیری‌ها در غزه ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط