ملا برادر در ننگرهار: مردم باید از امنیت تامین شده شکرگزار باشند

ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان در رأس هیأتی به ننگرهار رفته و در دیدار با مقامات محلی طالبان گفته که مردم باید از امنیتی که طالبان برقرار کرده‌اند «شکرگزار» باشند.

دفتر معاونت رییس‌الوزرای طالبان، امروز چهارشنبه، ۲۷ جدی، اعلام کرده است که هیات این گروه به ریاست ملاعبدالغنی برادر؛ معاون نخست‌وزیر طالبان به ننگرهار سفر کرده است.

براساس بیانیه طالبان، آقای برادر روز گذشته به همراه ملا محمد عیسی ثانی؛ وزیر فواید عامه این گروه و شماری از مسئولان طالبان، به ننگرهار رفته‌ است.

معاون اقتصادی رییس‌الوزرای طالبان در نشستی که در آن علما، متنفذین، تاجران و مسئولان ولایتی حضور داشته، بر صنعتی شدن کشور تاکید کرده و گفته: «به هدف پیشرفت و صنعتی شدن افغانستان تمامی تلاش‌شان این بوده تا برق مورد نیاز را در داخل کشور تولید نمایند، تا به این وسیله راه برای توسعه کشور هموار گردد.»

او افزوده: «به منظور افزایش سطح تجارت و ترانزیت پروژه اعمار سرک دوم شاهراه کابل – جلال آباد را در اولویت‌های کاری خویش قرار داده است.»

معاون اقتصادی طالبان همچنین گفته: «امارت اسلامی در نظر دارد تا جهت حمایت از تاجران ننگرهار در آینده نزدیک تعرفه گمرکی تعیین شده صادرات تالک را کاهش دهد.»

او به مردم اطمینان داده است که این گروه با مساعد شدن امکانات به تدریج به مشکلات و خواسته‌های شان رسیدگی خواهد کرد.

او بر تامین امنیت در کشور نیز تاکید کرده و از مردم خواسته که از «امنیت تأمین شده» در کشور «شکرگزار» باشند و از این گروه حمایت کنند.

این مقام طالبان در حالی از تامین امنیت در کشور سخن می‌گوید که اخیرا حملات و انفجارهای منسوب به داعش در کشور افزایش یافته است.

مطالب مرتبط