ایران: پاکستان باید عزم قاطع‌تری برای برخورد با تروریست‌ها داشته باشد

معاون وزیر داخله ایران با اشاره به اطلاعیه گروه جیش‌العدل درباره حضور در خاک پاکستان، گفت: پاکستان باید عزم جدی تر و  را برای برخورد با داشته باشد.

سیدمجید میراحمدی، معاون وزیر داخله ایران در گفتگو با رسانه های ایران، با اشاره به حضور برخی گروه های تروریستی در پاکستان گفت:«ما با پاکستان همکاری اطلاعاتی و امنیتی داریم و در مقابله با گروه‌های تروریستی هستیم و یک ارتباط برادرانه داریم و دائماً در حال تماس و ارتباط هستیم اما متأسفانه برخی گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان لانه کرده اند».

وی با اشاره به اطلاعیه گروه جیش العدل اضافه کرد: اگرچه متولیان در پاکستان از حضور تروریست‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند ولی روز گذشته این گروه رسماً اطلاعیه داد که در خاک پاکستان هستند.

 وی اظهار داشت:«ما به پاکستان بارها تاکید کردیم که این تروریست‌ها در خاک شما لانه کرده اند و البته پاکستان هم همیشه قول همکاری داده است اما این نیازمند است که عزم جدی تر و قاطع‌تری را برای برخورد، اخراج و انهدام تروریست‌ها داشته باشد».

گفتنی است که روز گذشته رسانه های ایران گزارش دادند که دو مقر مهم «گروه تروریستی جیش العدل» در خاک پاکستان توسط حمله راکتی سپاه پاسداران ایران منهدم شده است.

گفته می شود منطقه هدف قرار گرفته منطقه ای به نام کوه سبز در ولایت بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگترین مقرهای «گروه جیش العدل» در آن قرار داشته است.

در همین حال اسلام‌آباد با نشر بیانیه‌ای این اقدام جمهوری اسلامی را محکوم و آن را «نقض حریم هوایی» خود توصیف کرد و در مورد پیامدهای آن هشدار داد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که این کشور سفیر خود را از تهران  فراخوانده است و گفته میشود وی  تا اطلاع ثانوی به تهران بازنخواهد گشت.

مطالب مرتبط