وزیر خارجه ایران: در تامین امنیت ملی خود با هیچ کشوری تعارف نداریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در واکنش به انتقادات پاکستان و عراق نسبت به حملات روز گذشته این کشور گفته است که ایران «به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام می‌گذارد اما هیچ تعارفی در تامین امنیت ملی خود با گروه‌های تروریستی در پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق ندارد».

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، آقای امیرعبداللهیان که در سویس به سر میبرد، گفته است: «اقدامی که انجام دادیم در راستای کمک به امنیت ایران، پاکستان، عراق و منطقه است. امنیت عراق و پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم».

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفته است که هیچ‌یک از شهروندان پاکستان هدف پهپادهای این کشور نبوده و هدف آنان گروه جیش‌العدل که در مناطق مرزی این کشور پناه گرفته‌اند، بود.

عبداللهیان  در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد گفته که جیش‌العدل یک «گروه تروریستی ایرانی» می‌باشد که در سیستان و بلوچستان پاکستان پناه گرفته است.

در همین حال وزارت خارجه ایران می‌گوید حسین امیرعبداللهیان و جلیل عباس جیلانی، وزرای خارجه ایران ‌و پاکستان امروز با هم تلفنی صحبت کردند.

به نظر می‌رسد این تماس پس از تصمیم پاکستان برای فراخوانی سفیر خود از تهران و ممانعت از بازگشت سفیر ایران به اسلام‌آباد انجام شده است.

همچنین امروز مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزارت کشور ایران، هم گفته است: «پاکستان باید عزم جدی‌تر و قاطع‌تری را برای برخورد با تروریست‌ها داشته باشد».

این در حالی است که سپاه پاسداران ایران شب گذشته دو پایگاه گروه جیش‌العدل را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

به‌دنبال این حملات، ممتاز زهرا بلوچ، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

اسلام‌آباد گفته است که در اثر این حملات دو کودک کشته و سه دختر زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط