انصارالله یمن: قرار گرفتن در لیست تحریم امریکا، ما را مصمم‌تر می‌کند

در حالی که امریکا از بازگرداندن نام جنبش انصارالله یمن به فهرست سازمان های «تروریستی» خبر می دهد؛ سخنگوی این جنبش می‌گوید این اقدام امریکا تنها یمن را برای حمایت بیشتر از فلسطین مصمم‌تر می‌کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن، جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های «تروریستی» این کشور بازگرداند.

در این بیانیه آمده است: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدیدها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست “تروریست‌های جهانی ” اعلام می‌شود».

جیک سالیوان گفته این اقدام «ابزاری مهم برای جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریستی از حوثی‌ها و جلوگیری از دسترسی آنها به بازارهای مالی و پاسخگو کردن آنها بابت اقداماتشان است».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه این بیانیه گفته چنانچه انصارالله‌ یمن حملاتش در دریای سرخ و خلیج عدن را متوقف کند ایالات متحده فوراً در این اقدام تجدید نظر خواهد کرد.

در همین حال محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز (چهارشنبه)، به اقدام ضد یمنی جدید امریکا واکنش نشان داد و گفت که این اقدام امریکا تنها یمن را برای حمایت بیشتر از فلسطین مصمم‌تر می‌کند.

محمد عبدالسلام در واکنش به این اقدام امریکا گفت: «امریکا از مسئله قرار دادن (نام ما در فهرست تروریستی) برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند. آنچه ما در دریای سرخ انجام داده‌ایم، نوعی فشار برای توقف جنگ در غزه است».

ارتش یمن بعد از تشدید حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین به هیچ کشتی اسرائیلی اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: «اقدام امریکا ما را از موضع ثابتمان در حمایت از فلسطینیان منحرف نخواهد کرد. این تصمیم امریکا در عمل اثری ندارد. ما از موضع خود در حمایت از مردم فلسطین عقب‌نشینی نخواهیم کرد. اقدام اخیر امریکا تنها باعث تقویت اراده ما برای حمایت از فلسطین می‌شود».

امریکا حدود سه سال پیش انصارالله را از فهرست تروریستی خود خارج کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا بعد از به قدرت رسیدن در جنوری ۲۰۲۱ این تصمیم را به عقب برگرداند.«ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

 

مطالب مرتبط