حملات تازه امریکا به مواضع انصارالله یمن

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرده است که در تازه‌ترین حملات علیه انصارالله یمن، ۱۴ موشک آماده‌ شلیک آن‌ها را هدف قرار داده است.

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) چهارشنبه‌شب، ۲۷ جدی، با نشر اعلامیه‌ای اعلام کرده است که موشک‌های انصارالله را هدف قرار داده است.

در اعلامیه‌ فرماندهی مرکزی امریکا آمده است که این موشک‌ها که روی ریل‌های پرتاب قرار داشتند «تهدید قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه بودند».

سنتکام گفته است که این موشک‌ها ممکن بود در هر زمانی شلیک شوند و نیروهای امریکایی را وادار کرد تا از «حق و تعهد ذاتی خود برای دفاع از خود» استفاده کنند.

فرماندهی مرکزی نیروهای امریکا گفته است که این حملات و سایر اقدامات این کشور، توانایی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های بین‌المللی و تجاری در دریای سرخ، تنگه‌ «باب‌المندب» و خلیج عدن را کاهش می‌دهد.

پیش از این حملات، سنتکام اعلام کرده بود که شب گذشته به وقت صنعا، یک پهپاد از مناطق تحت کنترل انصارالله به یک کشتی این کشور حمله کرده که در نتیجه خساراتی به این کشتی وارد شده، اما تلفات جانی نداشته است.

انصارالله یمن در واکنش به جنگ غزه و در حمایت از حماس و فلسطینی‌ها، کشتی‌ها در دریای سرخ را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار می‌دهند.

امریکا و بریتانیا در واکنش به این حملات، بامداد جمعه‌ گذشته برای اولین‌بار مواضع این گروه را در یمن هدف حملات هوایی و دریایی قرار دادند.

انصارالله یمن در واکنش به این حملات گفته‌اند که به حملات خود بر کشتی‌های مرتبط به اسرائیل و کشتی‌هایی که در مسیر اسراییل در حرکت هستند، ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط