‌اسرائیل ۷ غیرنظامی از جمله ۴ برادر را در کرانه باختری کشت

در حالی‌ که درگیری‌های خونین و نسل‌کشی مردم غزه جریان دارد، منابع‌ رسانه‌ای گزارش داده‌اند که رژیم اسراییل ۷ غیرنظامی فلسطینی را که ۴ نفر آن‌ها برادر بوده‌اند در کرانه باختری کشته است.

بربنیاد گزارش‌ها، شاهدان عینی در کرانه اشغالی باختری رژیم اسراییل را متهم کرده‌اند که یک گروه از غیرنظامیان فلسطینی را که هیچ ارتباطی با گروه‌های مسلح نداشتند و تهدیدی برای نیروهای اسرائیلی نبودند هدف گرفته است.

در همین حال، گفته می‌شود که ۷ مرد، شامل ۴ برادر در حمله هوایی رژیم اسرائیل در روز هفتم جنوری کشته شدند.

آن‌ها موقع حمله در کنار یک جاده در مسیر روستای الشهدا در ده کیلومتر شهر جنین دور آتش نشسته بودند.

بی‌بی‌سی با بستگان قربانیان این حمله و شاهدانی که در آن زمان آن اطراف بودند صحبت کرده است.

همه آن‌ها شواهدی قوی ارائه می‌کنند که این مردان اعضای گروه‌های پیکارجوی مسلح نبودند و در آن زمان هیچ نبردی با نیروهای اسراییلی در آن محل در جریان نبود.

ارتش رژیم اسراییل این حمله هوایی را به یک عملیات نظامی در یک اردوگاه پناهندگان در جنین که ساعاتی پیشتر انجام شد مرتبط دانسته است. در آن عملیات یک سرباز زن اسرائیلی کشته شد.

ارتش رژیم اسرائیل بی‌بی‌سی را به بیانیه‌ای که در آن زمان منتشر کرده بود ارجاع داده که می‌گفت «در جریان عملیات، یک هواپیما جوخه‌ای تروریستی را که مواد منفجره‌ای را به سوی نیروهای درحال عملیات در ناحیه پرتاب کرده بودند هدف گرفت.»

در تصاویر ارتش اسراییل و دوربین‌های مداربسته شواهد روشنی از رویارویی با فلسطینی‌ها در آن زمان در الشهدا دیده نمی‌شود.

از نظر حقوقی این کشتار جنایت جنگی محسوب می‌شود؛ اما علیرغم کشته شدن ۲۴ هزار غیرنظامی فلسطینی در غزه که دوسوم آنان زن و کودک اند تاکنون هیچ سازمان حقوق بشری غربی نخواسته به طور مستقیم این رژیم را متهم به ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت کند.

مطالب مرتبط