حزب‌الله لبنان پیشنهاد امریکا برای توقف جنگ با اسراییل را رد کرد

حزب‌الله لبنان پیشنهاد امریکا برای توقف جنگ با رژیم اسراییل را رد کرده می‌گوید که پیشنهاد امریکا مبنی بر توقف تبادل آتش با رژیم اسراییل را نمی‌پذیرد؛ اما دروازه‌ دیپلماسی برای جلوگیری از گسترش جنگ همچنان باز است.

به گزارش رویترز، حزب‌الله لبنان می‌گوید که پیشنهاد امریکا مبنی بر توقف تبادل آتش با رژیم اسراییل را نمی‌پذیرد، اما دروازه‌ دیپلماسی برای جلوگیری از گسترش جنگ همچنان باز است.

حزب‌الله همچنین گفته که تا زمان برقراری آتش‌بس کامل در غزه، به حملات خود علیه رژیم اسراییل ادامه خواهد داد، اما علی‌رغم آن آماده‌ حل‌و‌فصل دیپلماتیک مناقشات است.

بر اساس گزارش این رسانه، امریکا یک هیأت دیپلماتیک را برای برقراری مجدد امنیت در مرز اسرائیل و لبنان مأمور کرده است.

این رسانه به نقل از سه مقام لبنانی و یک دیپلمات اروپایی گزارش داده است که یکی از پیشنهادات مطرح‌شده «کاهش خصومت‌های مرزی همزمان با اقدامات اسرائیل برای کاهش شدت عملیات‌هایش در‌ غزه» بوده است.

این منابع به رویترز گفته‌اند که یک پیشنهاد دیگر این بوده که جنگجویان حزب‌الله هفت کیلومتر از مرز اسراییل و لبنان فاصله بگیرند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم اسراییل، کاخ سفید، سخنگویان حزب‌الله و دولت لبنان به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده‌اند.

حزب‌الله لبنان پس از آغاز جنگ بین حماس و رژیم اسرائیل در غزه، حملات راکتی خود علیه اسراییل را افزایش داده است.

در درگیری‌های بین حزب‌الله لبنان و اسراییل از هفتم اکتوبر تاکنون، بیش از ۱۵۰ نفر در لبنان و چندین نفر دیگر در اسرائیل کشته شده‌اند‌.

مطالب مرتبط