اختلاف درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین؛ بایدن و نتانیاهو تلفونی گفتگو کردند

کاخ سفید از گفتگوی تلفونی جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا و  بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل خبر داده و اعلام کرده است که بایدن و نتانیاهو پس از مخالفت آشکار نخست‌وزیر رژیم اسراییل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی، تلفونی گفتگو کردند.

کاخ‌ سفید اعلام کرده است که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم اسراییل، روز جمعه، ۲۹ جدی، تلفونی گفتگو کرده‌اند.

این تماس تلفونی یک روز پس از آن صورت گرفت که نخست‌وزیر رژیم اسراییل در اظهاراتی علنی با تاکید امریکا بر راه‌ حل دو کشور مستقل با هدف پایان دادن به جنگ رژیم اسرائیل و فلسطینیان مخالفت کرد.

به همین علت نیز گفتگوی تلفونی روز گذشته میان رهبران دوطرف که مدتی بود مستقیما باهم صحبت نکرده بودند، مورد توجه قرار گرفته است.

کاخ سفید می‌گوید که بایدن در این گفتگو از متمرکز شدن ارتش رژیم اسرائیل بر حملات هدفمند در غزه استقبال کرده چرا که آن را فرصتی برای کمک‌رسانی بیشتر به غزه دانسته است.

به گفته دفتر رییس‌ جمهوری امریکا او همچنین یک بار دیگر بر حداکثر تلاش برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان در غزه تاکید کرده و همزمان بر موضع دولت خود مبنی بر پی‌گیری راه حل تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین تاکید کرده است.

ابن در حالی است که اواخر هفته گذشته گزارش شد که بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر رژیم اسراییل به امریکا گفته با تلاش برای تشکیل یک کشور فلسطینی بعد از پایان مناقشه جاری در غزه مخالف است.

متحدان رژیم اسراییل، از جمله امریکا و خیلی از دشمنان این رژیم خواستار احیای «راه‌ حل دو کشوری» هستند که مدت‌هاست مسکوت مانده است.

براساس این طرح یک کشور آینده فلسطینی در کنار رژیم اسرائیل به وجود خواهد آمد.

مطالب مرتبط