نسل‌کشی در غزه؛ مکسیکو و چیلی هم به دادگاه لاهه شکایت کردند

در ادامه حملات مرگبار و نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه و پس از شکایت افریقای جنوبی برای بررسی «جنایات اسراییل در غزه» به دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه، مکسیکو و چیلی نیز برای بررسی جنایت اسراییل در غزه، به این دادگاه شکایت کردند.

مکسیکو و چیلی اعلام کرده‌اند که برای بررسی جنایات اسراییل علیه غیرنظامیان غزه به دادگاه بین‌المللی کیفری مراجعه کرده‌اند. وزارت خارجه مکسیکو در مورد این درخواست به دیوان بین‌المللی کیفری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که این درخواست «به دلیل افزایش حملات علیه غیرنظامیان در غزه» و نگرانی از این امر آماده شده و از دیوان بین‌المللی کیفری برای بررسی جنایات ارتکابی علیه غیرنظامیان در غزه درخواست شده است.

بربنیاد گزارش‌ها، راه‌ حل دو دولت مورد حمایت این دو کشور بوده و مناقشه در منطقه می‌تواند در نتیجه تحقیقات آغاز شده توسط دیوان بین‌المللی کیفری به یک «راه‌ حل مسالمت‌آمیز» برسد.

آلبرتو ون کلاورن؛ وزیر خارجه چیلی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سانتیاگو، پایتخت این کشور، گفت که آن‌ها «از تحقیقات درباره همه جنایات جنگی احتمالی حمایت می‌کنند.»

این در حالی است پیش از این افریقای جنوبی هم برای بررسی «جنایات اسراییل در غزه» به دادگاه بین المللی کیفری مراجعه کرده است.

به دنبال شکایت افریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه، دادگاه بین‌المللی لاهه اعلام کرد که به این شکایت رسیدگی می‌کند.

مطالب مرتبط