سازمان ملل: هر ساعت ۲ مادر در غزه کشته می‌شوند

همزمان با ادامه درگیری و نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه، بخش زنان سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از این وضعیت اعلام کرده است که از آغاز درگیری در غزه، در هر ساعت دست‌کم دو مادر کشته می‌شوند.

بخش زنان سازمان ملل متحد با نشر گزارش تازه‌ای از کشته شدن دست‌کم دو مادر در هر ساعت در جنگ غزه خبر داده و می‌گوید که از زمان آغاز جنگ در غزه تاکنون، در هر ساعت دو مادر در این جنگ کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، زنان و کودکان حدود ۷۰ درصد کشته‌شدگان جنگ غزه را تشکیل می‌دهند.

سیما باهوس؛ مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که همزمان با این گزارش منتشر شده، گفته: «ما بار دیگر شاهد این بودیم که زنان و کودکان اولین قربانیان درگیری هستند و تلاش برای برقراری صلح، وظیفه‌ ما در قبال آنان است.»

خانم باهوس با اشاره به تلاش‌های ناکام در راستای برقراری آتش‌بس در غزه، افزوده: «ما داریم آنان (زنان و کودکان غزه) را ناامید می‌کنیم.»

او هشدار داده است که شکست و آسیب نسلی که در بیش از صد روز گذشته به مردم فلسطین وارد شده و با دوام جنگ وارد خواهد شد، نسل‌های آینده‌ همه‌ ما را آزار خواهد داد.

این نهاد خواستار پاسخ‌گویی، عدالت و حمایت از همه‌ افراد آسیب‌دیده و آزادی فوری و بدون قیدوشرط همه‌ گروگان‌ها شده است.

نهاد زنان سازمان ملل گفته است در جنگ غزه، منطقه‌ای که اکنون هیچ‌ جای آن امن نیست «اساسا بحران حفاظتی برای زنان به‌وجود آمده است».

این نهاد افزوده است که از ۱.۹ میلیون نفری که از غزه آواره شده‌اند، نزدیک به یک میلیون نفر آنان زنان و دختران هستند و برای آنان دستور تخلیه به «تصمیمی غیرممکن» تبدیل شده است.

بخش زنان سازمان ملل گفته است آنان با توجه به ترس‌ها و تجارب جنسیتی و خطرات حملات و آزار و اذیت در مسیر فرار، نمی‌دانند چه زمانی، چگونه و به کجا بروند.

این نهاد سازمان ملل برآورد کرده است که دست‌کم ۳ هزار زن در جنگ غزه بیوه‌ و تبدیل به سرپرست خانواده شده‌اند و ۱۰ هزار کودک نیز پدر خود را از دست داده‌اند.

این نهاد افزوده است که اکنون ترس این است که به راه‌حل‌های یأس‌آوری چون ازدواج زودهنگام متوسل شوند.

درگیری حماس و اسراییل که در هفتم اکتوبر آغاز شد، یکی از مرگ‌بارترین جنگ‌ها میان دوطرف بوده است.

بر اساس گزارش الجزیره، مقام‌های صحی غزه گفته‌اند که در حملات اسرائیل به غزه تاکنون ۲۴۹۲۷ نفر کشته و ۶۲۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند‌ که دوسوم آن‌ها زنان و کودکان بوده‌اند. هنوز هزاران نفر دیگر در زیر آوارها مانده و در ارقام رسمی ثبت نشده‌اند.

مطالب مرتبط