طالبان مسئول «رادیو جاغوری» را بازداشت کردند

منابع محلی در ولسوالی جاغوری، ولایت غزنی گزارش داده‌اند که نیروهای طالبان مسئول «رادیو جاغوری» را در این ولسوالی بازداشت کرده‌اند.

منابع محلی در جاغوری گزارش داده‌اند که طالبان روز شنبه، ۳۰ جدی، خادم‌حسین احمدی؛ مسئول «رادیو‌ جاغوری» را از ولسوالی جاغوری ولایت غزنی بازداشت کرده‌اند.

منابع همچنین می‌گویند که آقای احمدی حوالی ظهر روز گذشته از سوی طالبان بازداشت شده است و هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

منابع می‌گویند که آقای احمدی روز گذشته بر سر مساله‌ «حجاب» با مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان بحث کرده و نحوه‌ برخورد آنان را «توهین به مردم» دانسته بود.

به گفته منابع اداره امر به معروف و نهی از منکر پس از این ماجرا آقای احمدی را به دفتر خود خواسته بود و از همان‌جا او را بازداشت کرده و مشخص نیست که به کجا منتقل کرده‌ است.

آقای احمدی از سال ۱۳۸۵ خورشیدی تا روی‌کار آمدن طالبان در کشور مسئولیت رادیو جاغوری را به عهده داشت، اما پس از تسلط طالبان، مجبور شد که فعالیت این رسانه محلی را متوقف کند.

مسئولان محلی طالبان تاکنون در مورد بازداشت مسئول رادیو جاغوری اظهار نظری نکرده‌اند.

این خبرنگار محلی در حالی بازداشت شده است که استخبارات طالبان در کابل نیز سه روز پیش دو خبرنگار را احضار و بازداشت کرده بود.

این خبرنگاران شامگاه شنبه از سوی این گروه دوباره آزاد شدند.

این در حالی است که طالبان در بیش از دو سال اخیر محدودیت‌های گسترده بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران وضع و بارها خبرنگاران را بازداشت، زندانی و شکنجه کرده‌اند.

مطالب مرتبط