امریکا مرگ دو سرباز گمشده خود در دریای سرخ را تایید کرد

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که عملیات جستجوی دو نفر از نیروهای ویژه‌ دریایی این کشور پس از ۱۰ روز نتیجه نداده است. سنتکام می‌گوید که آنان جان باخته‌اند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که دو نفر در ۱۱ جنوری حین سوارشدن بر یک قایق غیرقانونی حامل تسلیحات ایرانی مفقود شدند. محل مفقودشدن این سربازان در سواحل سومالیا در نزدیکی دریای سرخ اعلام شده بود.

این فرماندهی گفته است که برای یافتن این دو نیروی خود عملیات جستجوی گسترده‌ای را انجام داده، اما آنان پیدا نشده‌اند. سنتکام پایان عملیات جستجو را اعلام کرده و گفته است که در حال انجام عملیات بازیابی است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) می‌گوید که این دو نفر جان سپرده‌اند.

به گفته مقام‌های نظامی امریکا، اسپانیا و جاپان در ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۱ هزار مایل مربع را به دنبال این دو نفر در دریای عدن و آب‌های نزدیک به ساحل سومالیا جستجو کرده‌اند؛ اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

سنتکام گفته‌است برای احترام به خانواده‌های این دو نفر اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر نمی‌کند.

یکی از این دو عضو یگان ویژه نیروی دریایی امریکا ۱۱ جنوری در جریان عملیاتی شبانه در دریای سرخ برای بازرسی یک جهاز دریایی به آب افتاده و نفر دوم برای نجات او به دریا پریده است.

امریکا می‌گوید که ایران از این جهازهای دریایی برای قاچاق تسلیحات به یمن استفاده می‌کند؛ اما در زمانی که سنتکام خبر به آب افتادن این دو نیروی امریکایی را اعلام کرد گفت که آن‌ها بخشی از ائتلاف برای مقابله با حملات انصارالله یمن در دریای سرخ نبوده‌اند.

مطالب مرتبط