برگزاری آزمون دوره تخصص دانشجویان پزشکی با حضور بانوان درکابل

وزارت صحت عامه‌ طالبان در هماهنگی با اداره‌ ملی امتحانات آزمون سراسری دوره‌ تخصص دانشجویان رشته‌ی پزشکی را با حضور شماری از بانوان در کابل برگزار کرد.

مسئولان در وزارت صحت عامه طالبان، امروز (دوشنبه۲ دلو) در یک نشست خبری در کابل، می‌گویند که در این آزمون ۶۲۲۰ دانشجو شرکت کرده و از این میان ۱۲۰۰ تن آنان بانوان بودند.

محمدعمر حیدر، رییس بخش اکمال تخصص وزارت صحت عامه، می‌گوید‌ که از میان این شمار دانشجو ۴۶۵ دانشجو برای سپری‌کردن دوره‌ی تخصص، در شماری از شفاخانه‌های کشور جذب خواهند شد.

او می‌افزاید: «از جمع این اشتراک‌کننده‌ها، ۴۶۵ تن آن‌ها با توان و لیاقت خود و بدون دخالت هیچ کسی جذب خواهند شد. در ۲۶ شفاخانه‌ ما برنامه‌های تخصصی داریم. پروسه‌ امتحان کامل شفاف است و بر اساس شناخت کسی جذب نخواهد شد.»

در همین حال، عبدالباقی حقانی، رییس اداره‌ی ملی امتحانات، می‌گوید که پس از دهه‌ها جنگ در کشور، اکنون فرصت این فراهم شده است که افغانستان در بخش‌های گوناگون به خودکفایی برسد.

او می‌افزاید: «جای بسیار خوشی است که در افغانستان باز هم فرصتی مهیا شده است که نسل جوان ما در میدان علمی یک گام مثبت را برمی‌دارد. تمام کشورهایی که در جهان اند، موفقیت و پیشرفت آنان پیشرفت در میدان علم است. حالا بزرگان امارت اسلامی به این فکر هستند و تلاش دارند تا کشور را در هر بخش به خودکفایی برسانند.»

آزمون دوره‌ی تخصص در افغانستان از ۴۰ سال به این سو برگزار می‌شود و با حاکمیت طالبان این دومین باری است که آزمون دوره‌ی تخصص در کشور برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط