برنامه جهانی غذا: مواد غذایی توزیع شده فاسد نبودند

برنامه جهانی غذا، گزارش رسانه ها در مورد فاسد بودن آرد کمکی این نهاد را تکذیب کرده و گفت مواد غذایی توزیع شده فاسد نبودند.

برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد، نوشت که انتقادهای مربوط به ایمنی و کیفیت مواد غذایی را بسیار جدی می‌گیرد و همه مسائل مربوط به کمک‌هایش را بررسی می‌کند. این نهاد افزود: «(تاریخ) هیچ یک از کمک‌های توزیع شده منقضی نشده است».

این نهاد گفته که بر اساس آزمایش‌های آنها، آردی که توزیع شده معیارهای کیفیت و ایمنی غذا را داشته است.

در بیانیه این نهاد آمده است: «واقعیت این است که همه کمک‌های توزیع شده برنامه غذا برای خوردن بی‌خطر است. پس از دریافت شکایات، آزمایش‌های علمی تایید کرد که غذای (توزیع شده) مطابق با استانداردهای کیفیت و ایمنی غذا است».

این نهاد گفت که در یک محله که آرد توزیع شده مشکل داشت، به طور موقت تا معلوم شدن نتایج آزمایش‌ها، توزیع آن را از طریق یک شرکت افغان متوقف کرده است. با این حال افزود که توزیع آرد از همین شرکت را در مناطق دیگر ادامه داده و مشکلی نداشته است.

این نهاد اذعان کرد، آردی که توزیع می‌کند از لحاظ پخت و مزه در مقایسه با آردی که مردم به صورت همیشگی از آن استفاده می‌کنند فرق دارد. با این حال،افزود که با مردم در ارتباط است تا راه‌های درست پختن آردهای توزیع شده را توضیح دهد.

برنامه جهانی غذا از مردم خواسته در صورت مشاهده مواردی مشکل‌دار در ارتباط با غذاهای توزیع شده با این نهاد تماس بگیرند. این برنامه شماره تماس و ایمل آدرس خود را در وبسایت خود در اختیار مردم قرار داده است.

برنامه جهانی غذا گفته که در نظر دارد این ماه به شش میلیون نفر از افراد نیازمند در افغانستان کمک کند. این نهاد افزوده که تا کنون کمک‌هایش بدون مشکلی عمده‌ به ده‌ها هزار خانواده رسیده است.

گفتنی است که روند توزیع کمک‌های بشری همواره با انتقاد مواجه است. در برخی از ولایت‌ها ادعای فساد در این روند وجود دارد و گفته می‌شود که این کمک‌ها به نیازمندان نمی‌رسد.

 

مطالب مرتبط