بقایای جسد آموزگار امریکایی در قندهار پس از ۱۵ سال به خانواده‌اش تحویل داده شد

بربنیاد گزارش‌ها بقایای جسد یک آموزگار امریکایی که در ولایت قندهار افغانستان ربوده شده بود، پس از ۱۵ سال به خانواده‌اش تحویل داده شده است.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که بقایای اسکلت سیدنی میزل؛ آموزگار و امدادگر امریکایی که ۱۵ سال پیش در قندهار افغانستان ربوده شده بود، سرانجام به خانواده‌اش تحویل داده شده است.

در همین حال، در گزارش دیلی‌میل آمده است که میزل ۵۰ ساله، در جنوری ۲۰۰۸ توسط افراد مسلح به همراه راننده‌اش محمد هادی در نزدیکی قندهار ربوده و ناپدید شد.

گفته می‌شود که او در دانشگاه قندهار زبان انگلیسی، گلدوزی و خیاطی تدریس می‌کرد.

ربایندگان پس از ربودن این امدادگر چندین بار با تلفون او با سازمان امدادی که در آن کار می‌کرد تماس گرفتند، اما پس از مدت کوتاهی او را کشتند.

دیلی‌میل همچنین افزوده است که خانواده‌ میزل برای بیش از یک دهه گمان می‌کردند که او مرده است، اما منتظر بودند تا جزئیات آنچه برای میزل رخ داده است، را بیابند.

در سال ۲۰۲۱ در حالی که ایالات متحده آماده‌ خروج از افغانستان می‌شد، وزارت امور خارجه‌ امریکا برای اطلاعات در مورد این آدم‌ربایی ۵ میلیون دالر جایزه تعیین کرد.

سال گذشته پولیس فدرال امریکا اف‌بی‌آی به جان، خواهر میزل خبر داد که قطعات کوچک استخوان متعلق به او را جمع‌آوری کرده‌اند.

جان گفته است که به او گفته شده بود که جایزه‌ وزارت خارجه‌ امریکا منجر به پیشرفتی شد و کسی تکه‌های استخوانی را که اف‌بی‌آی با نمونه‌های DNA پدر سیدنی تطبیق داده بود، پیدا کرده است.

براساس گزارش دیلی‌میل، دو مامور اف‌بی‌آی جسد میزل را که با پرچم ایالات متحده پوشانده شده بود، از طریق یک کشور ثالث به امریکا انتقال داده‌اند. آنها همچنین مجلاتی را که میزل در افغانستان نگهداری می‌کرد، آوردند.

بر اساس گزارش کالبدشکافی، میزل از ناحیه‌ سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جمجمه او له شده است.

اف‌بی‌آی معتقد است که او در سال ۲۰۰۸ کشته و در نزدیکی قندهار دفن شده است.

اف‌بی‌آی این یافته‌ها را تا روز شنبه فاش نکرده بود، زمانی که نیویویارک تایمز گفت که بقایای میزل «بازیابی شده و به خانواده‌اش بازگردانده شد».

مشخص نیست که آیا به کسی این جایزه‌ ۵ میلیون دالری داده شده است یا خیر.

هیچ‌کس در این پرونده متهم نشده است؛ اما یک مقام سابق امریکایی گفته است که طالبان به احتمال زیاد مقصر هستند.

به‌گفته‌ این مقام امریکایی، طالبان به احتمال زیاد می‌خواستند میزل را با یکی از اعضای خود که در خلیج گوانتاناموی کوبا نگهداری می‌شد، مبادله کنند.

مطالب مرتبط