مک‌کال: بسیاری از افغان‌های واجد شرایط هنوز منتظر انتقال به امریکا اند

در ادامه انتقادهای مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا از عملکرد این کشور در پروسه خروج افغان‌ها، او بار دیگر گفته است که بسیاری از افغان‌های واجد شرایط و شماری از فعالان مشهور افغان و نظامیان پیشین که با ایالات متحده همکاری کرده‌اند، هنوز هم در «شهرک بشردوستانه» امارات متحده در قطر گیر مانده‌اند.

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای که روز سه‌شنبه، سوم دلو، منتشر شد گفته است که شماری از فعالان مشهور افغان و نظامیان سابق که با ایالات متحده همکاری کرده‌اند، هنوز هم در«شهرک بشردوستانه» امارات متحده، گیر مانده‌اند.

در نامه مک‌کال گفته شده است که وزارت‌های خارجه و امنیت داخلی امریکا درخواست‌های شماری از این افغان‌ها را برای اقامت در امریکا رد کرده‌اند.

او همچنین گفته که وزارت خارجه، هیچ اقدامی را برای بررسی مجدد دوسیه‌های آن‌ها انجام نداده است.

به گفته رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، تعدادی از افغان‌های این گروه که به افغانستان بازگشته‌اند، از سوی طالبان تهدید می‌شوند.

وزارت خارجه امریکا، هنوز در مورد این اظهارات مایکل مک کال چیزی نگفته، اما پیش از این به شماری از موانع در روند تخلیه و اسکان اشاره کرده بود.

در آگوست ۲۰۲۱ میلادی پس از روی‌ کار آمدن طالبان در افغانستان، ایالات متحده ده‌ها هزار تن را از افغانستان به کشورهای سوم منتقل کرد که در آن‌جا روند اسکان‌شان در امریکا پیش برده می‌شود، شماری از این افغان‌ها در امارات متحده عربی و سایر کشورها منتظر هستند.

مطالب مرتبط