پاکستان:برای امنیت شهروندانمان، کل افغانستان را ویران می‌کنیم

رئیس ستاد ارتش پاکستان در بیانیه‌ تندی در مورد مقابله با تهدیدهای امنیتی طالبان گفت:«وقتی موضوع امنیت شهروندان پاکستانی در میان باشد، کل افغانستان را می‌توان ویران کرد».

 به نقل از اکسپرس تریبون، عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان طی بیانیه ای به طالبان هشدار داد که «ما حاضریم همه‌چیز را قربانی کنیم.»

وی درباره اولویت‌های سیاست خارجی پاکستان در قبال همسایگان خود گفت: «زندگی یک پاکستانی، از کل افغانستان مهم‌تر است.»

عاصم منیر گفت: وقتی موضوع ایمنی و امنیت شهروندان پاکستانی در میان باشد،(اگر لازم باشد) کل افغانستان را هم می‌توان ویران کرد.

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبون گزارش داده است که آقای منیر در دیدار با دانشجویان پاکستانی ادعا کرد که پاکستان به مدت ۵۰ سال غذای پنج میلیون شهروند افغانستان را فراهم کرده است.

او در ادامه گفت ارتش پاکستان کسانی را که به «فرزندان پاکستان» حمله می‌کنند، تعقیب خواهد کرد.

این مقام ارشد نظامی پاکستان ادعا کرد که «شورش در بلوچستان از دیر زمانی مورد حمایت افغانستان بوده و همسایه غربی هرگز نسبت به پاکستان دوستی نشان نداده است».

به نقل از این گزارش، جنرال عاصم منیر افزود «افغانستان تنها کشوری بود که با پذیرش پاکستان، پس از استقلال این کشور از هند، در سازمان‌ ملل مخالفت کرد. او گفت «مشکل این است که مردم تاریخ را نمی‌خوانند».

جدیدترین اظهارات رئیس ستاد ارتش پاکستان نشان‌دهنده سطح بلند نارضایتی مقامات پاکستان از طالبان است.

در ماه‌های گذشته روابط میان اسلام‌آباد و کابل تحت کنترل طالبان به‌دلیل افزایش ناامنی‌ها در پاکستان به وخامت گراییده است.

مقامات پاکستانی طالبان را متهم کرده‌اند که به گروه‌های شبه‌نظامی مخالف طالبان مثل تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) پناهگاه و امکانات داده است.

با این حال سخنگویان طالبان پیوسته این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند اسلام‌آباد مسئولیت ناکامی خود در زمینه تامین امنیت را به دوش طالبان می‌اندازد.

مطالب مرتبط