حمله انصارالله یمن به یک نفتکش در دریای عدن

منابع رسانه‌ای از حمله انصارالله به یک نفتکش در دریای عدن خبر داده و گفته‌اند که پس از حمله انصارالله به یک نفتکش در دریای عدن، این نفتکش دچار آتش‌سوزی عظیم شده‌ است.

 

بربنیاد گزارش‌ها، یک نفتکش در دریای عدن دچار آتش‌سوزی شده است که به گفته شرکت حمل‌ونقل متولی آن پس از اصابت موشکی که انصارالله شلیک کرده‌ دچار این سانحه شده است.

در همین حال، انصارالله تایید کرده‌ است که جمعه‌شب، ۶ دلو، یک کشتی به نام مارلین لوآندا را هدف قرار داده‌ است.

شرکت دریایی ترافیگورا به بی‌بی‌سی گفته که این حمله باعث آتش‌سوزی در یکی از مخازن بار این کشتی شده و از تجهیزات آتش‌نشانی برای مهار آتش استفاده شده است.

مقام های امریکایی نیز به سی‌بی‌سی گفته‌اند که این نفتکش هدف اصابت یک موشک بالستیک ضد کشتی قرار گرفته و نیروهای دریایی امریکا در آب‌های دریای عدن به درخواست فوری کمک آن پاسخ داده و به منطقه اعزام شده‌اند.

به گفته مقام‌های امریکایی این سانحه صدمه جانی در پی نداشته است.

این تازه‌ترین مورد از حمله انصارالله به کشتی‌ها است. این گروه از زمان جنگ اسراییل به حمایت از غزه شماری از کشتی‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده است.

این نفتکش هنگام حرکت در دریای عدن پرچم جزایر مارشال را در عرشه به اهتزار درآورده بود.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا گزارش کرده که این سانحه در موقعیت ۶۰ مایل دریایی جنوب شرق خلیج عدن روی داده است.

شرکت ترابری دریایی ترافیگورا صدمه دیدن این نفتکش را تایید کرده و گفته ناوهای نظامی در حال کمک‌رسانی به آن هستند.

همزمان یحیی سریع؛ سخنگوی نیروهای نظامی حوثی‌ها گفته این گروه از «چند موشک دریایی متناسب» برای هدف قرار دادن «مستقیم» یک نفتکش بهره برده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) گفت که حمله «دفاعی» دیگری به یک محل پرتاب موشک، متعلق به حوثی‌های یمن، انجام داده است.

سنتکام افزود: «تقریبا در ساعت ۳:۴۵ صبح ۲۷ جنوری (به وقت صنعا) نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا حمله‌ای هوایی علیه یک موشک ضدکشتی حوثی‌ها که به طرف دریای سرخ نشانه‌گیری شده و آماده پرتاب بود انجام دادند.»

براساس این بیانیه نیروهای امریکایی این موشک را «تهدیدی آنی» برای کشتی‌های تجاری و ناوهای امریکایی در منطقه قلمداد کردند.

انصارالله از نوامبر گذشته و پس از آغاز جنگ اسرائیل-غزه به ده‌ها کشتی تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده‌اند.

انصارالله می‌گوید این حملات در پاسخ به حملات ارتش رژیم اسرائیل به غزه و کشته شدن هزاران فلسطینی در سه ماه گذشته است.

ارتش رژیم اسرائیل در حملاتی وسیع و سهمگین ابتدا شمال و مرکز و اکنون جنوب نوار غزه را هدف قرار داده که طی آن بنابر گزارش تشکیلات بهداشتی در غزه، بیش از ۲۵ هزار نفر کشته شده‌اند.

مطالب مرتبط