ایران سه ماهواره به فضا پرتاب کرد

رسانه‌های ایرانی از پرتاب سه ماهواره از سوی این کشور به فضا خبر داده و می‌گویند که سازمان فضایی ایران یک ماهواره به نام «مهدا» و دو ریزماهواره به نام‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» را با استفاده از موشک «سیمرغ ۱» به فضا پرتاب کرده است.

blank

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که این کشور سه ماهواره را به‌طور همزمان بامداد امروز یک‌شنبه، ۸ دلو، به فضا پرتاب کرده است.

به گفته سازمان فضایی ایران، دو ریزماهواره «کیهان ۲» و «هاتف یک» نیز همراه با ماهواره مهدا پرتاب و هر سه «با موفقیت به مدار تزریق شدند.»

سازمان فضایی ایران موشک «سیمرغ یک» را یک موشک دومرحله‌ای و با سوخت مایع معرفی کرده و ماموریت اصلی ماهواره مهدا را «بررسی صحت عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ در تزریق چندگانه» عنوان کرده است.

پرتاب این موشک در حالی انجام شد که سه کشور اروپایی عضو برجام اقدام هفته گذشته ایران مبنی بر پرتاب یک موشک دیگر را محکوم کرده‌اند.

ایران شنبه گذشته اعلام کرد که یک ماهواره به‌نام «ثریا» را با «موشک ماهواره‌بر قایم ۱۰۰» به فضا پرتاب کرده است.

بنا بر بیانیه مشترک بریتانیا، فرانسه و آلمان، سامانه استفاد‌ه‌شده در این موشک همان سامانه موشک‌های بالستیک دوربرد ایران است.

سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترک خود تصریح کردند که حکومت ایران به‌رغم قطعنامه‌های سازمان ملل و درخواست جامعه جهانی برای توقف برنامه موشکی خود، همچنان در حال گسترش این برنامه است.

ایرانی برنامه‌های موشکی خود را تدافعی و برنامه اتمی‌اش را صلح آمیز می‌خواند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *