دستور تازه رهبر طالبان: برای تمام گمرک‌ها مسجد بسازید

وزارت حج و اوقاف طالبان اعلام کرده است که به دستور ملا‌هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه، در همه مستوفیت‌ها و گمرک‌ها در سراسر کشور مسجد ساخته خواهد شد.

blank

رسانه‌های نزدیک به طالبان، امروز یک‌شنبه، ۸ دلو، گزارش داده‌اند که زرمحمد حقانی؛ معین وزارت حج و اوقاف طالبان در سفری به جوزجان درباره این دستور صحبت کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان است قرار است مسجدی در محوطه مستوفیت جوزجان ساخته شود.

در همین حال، گفته می‌شود که حقانی در سفر به جوزجان از جریان کار ساخت مسجدی در منطقه «شهدای دشت لیلی» نیز نظارت کرده است.

این در حالی است که سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله طالبان، ماه جوزای گذشته در سفری به جوزجان خواهان ساخت مناره یادبود و مسجدی در دشت لیلی شده بود.

احتمالا هدف طالبان از ساختن این بنای یادبود، گرامیداشت افراد خودشان است که در آستانه سقوط دولت اول طالبان به دست نیروهای وفادار به جنرال دوستم کشته شدند.

طالبان پس از به قدرت رسیدن در کشور توجه ویژه‌ای به ساخت مسجد و «مدرسه جهادی» در مناطق مختلف افغانستان داشته و مبالغ هنگفتی را برای ساخت این مدارس هزینه کرده است.

خلیل‌الرحمان حقانی؛ وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در ۹ جدی در یک «مدرسه جهادی» در پکتیا گفت که مدارس دینی نباید فقط به آموزش مسایل دینی محدود شود. آقای حقانی گفت در مدارس علاوه بر آموزش‌های دینی باید «افکار جهادی و نظامی» نیز تدریس شود.

طالبان به مدارسی که این گروه برای آموزش نظامی کودکان و نوجوانان ساخته «مدرسه جهادی‌» می‌گویند. ناظران نسبت به فعالیت این مدارس و گسترش افراط‌‌گرایی از طریق آن‌ها هشدار داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *