سخنگوی سازمان ملل: در نشست دوحه زنان افغانستان نیز حضور خواهند داشت

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد در نشست مشورتی سازمان ملل برای افغانستان در دوحه قطر، نماینده‌های زنان و دختران افغانستان، جامعه مدنی و نمایندگان برخی کشورها نیز حضور خواهند داشت.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: «این نشست، نشست تعقیبی نمایندگان افغانستان و سازمان‌های منطقه‌ای است که همه در آن جمع می‌شوند، ما نقش مهمی در سازماندهی این نشست نداریم. فقط در تاریخ 18 تا 19 ماه فبروری (28 و 29 دلو) در دوحه حضور خواهیم داشت؛ بخشی از این رویداد با حضور نمایندهای زنان افغان، نماینده‌های جامعه مدنی و سایر نمایندگان اجتماعی برگزار خواهد شد».

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پیش از این گفته بود هدف نشست قطر بحث در مورد چگونگی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی به شیوه‌ای منسجم، هماهنگ و ساختاریافته، از جمله از طریق در نظر گرفتن توصیه‌های ارزیابی مستقل در مورد افغانستان است.

در این نشست از طالبان نیز برای حضور دعوت شده است و به گفته «اسکات اسمیت» رئیس بخش سیاسی هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) موضوع به رسمیت شناخته شدن طالبان نیز در نشست قطر بررسی خواهد شد.

گفتنی است نشست نخست سازمان ملل به میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان در ماه ثور سال جاری برگزار شد که نماینده طالبان و جریان‌های مخالف حضور نداشتند.

مطالب مرتبط