سفر مقامات ایران به پاکستان و عراق

رسانه های ایران گزارش دادند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی عازم پاکستان شده است و دبیر شورای عالی امنیت این کشور نیز قرار است به عراق سفر کند تا با مقامات این کشورها در مورد مسائل امنیتی منطقه گفتگو کنند.

رسانه های ایران اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور دقایق قبل روز یک‌شنبه، ۲۸ جنوری تهران را به مقصد اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان ترک کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، پیش از ظهر امروز (8دلو) در نشستی اعلام کرد که به پاکستان سفر می کند و همچنین علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت این کشور نیز قرار است به عراق سفر کند تا درمورد امنیت بیشتر منطقه و امنیت مشترک ایران و پاکستان و ایران و عراق گفتگو کنند.

وزیر خارجه ایران بیان کرد که دشمنان با استفاده از ابزار تروریسم و گروه‌های تروریستی تلاش کرده‌اند سیاست همسایگی ایران را هدف قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: «همانگونه که بر سیاست همسایگی تمرکز ویژه‌ای داریم، امنیت را در دل سیاست همسایگی دیده و تعریف کرده‌ایم. هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد:‌ در روزهای گذشته شاهد تحرکاتی تروریستی در مناطقی از اقلیم کردستان عراق و مناطقی در ولایت بلوچستان کشور دوست و برادر و همسایه پاکستان بودیم. برای صیانت از امنیت کشور و امنیت مرزها و امنیت منطقه و با این نگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان و امنیت ایران، عراق و پاکستان را هدف قرار داده‌اند، با نگاه به تمرکز بر فهم مشترک و راه‌حل‌های سیاسی نسبت به آنچه در ولایت بلوچستان پاکستان رخ داد و نسبت به آنچه در اقلیم کردستان عراق رخ داد، گفتگوهای سازنده و مثبتی را با مقامات این کشورها انجام دادیم.

این در حالی است که جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت پاکستان در آخرین گفتگوی تلفنی‌اش با عبداللهیان وی را به پاکستان دعوت کرد.

در روزهای اخیر روابط ایران و پاکستان پر تنش دنبال شده است.

به تازگی سفیران دو کشور روز جمعه هفته گذشته به محل کارشان در تهران و اسلام‌آباد بازگشتند‌.

مطالب مرتبط