تاکید نماینده ایران در کابل بر حکمرانی بدون تبعیض و حسن همجواری با همسایگان

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در نشست «ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان» بر «حکمرانی بدون تبعیض در داخل» و «حسن همجواری و همزیستی با همسایگان» تاکید کرد.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در نشست «ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان» در کابل گفت: « حکمرانی بدون تبعیض در داخل و حُسن همجواری و همزیستی با همسایه در محیط منطقه ۲ مولفه اساسی در پیشرفت روندی منطقه‌گراست که به یقین اگر در یک اعلامیه جلوه نماید با استقبال منطقه و فرامنطقه روبرو می‌شود».

کاظمی قمی گفت امیدوار است «دهلیزی امن» برای مشارکت در عرصه جهانی با حفظ احترام به تمامیت ارضی و استقلال افغانستان گشوده شود.

نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان روز دوشنبه و به پیشنهاد و ابتکار ایران در کابل آغاز شده است و در این نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای منطقه و همسایه افغانستان حضور دارند.

کاظمی قمی در ادامه تصریح کرد: «امید دارم دهلیزی امن برای همه‌محوری و مشارکت در عرصه جهانی با حفظ احترام به تمامیت ارضی و استقلال افغانستان گشوده شود تا در نتیجه یک پیروزی موفقیت‌آمیز و برابر برای افغانستان، منطقه، جهان و از همه مهم‌تر ساختار نظام بین‌الملل به جهت آزمودن یک نتیجه کامیاب حاصل آید».

نشست «ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان» عصر روز دوشنبه در مقر وزارت خارجه تحت کنترل طالبان در کابل آغاز شد.

این اولین بار است که طالبان از یک نشست منطقه‌ای با حضور سفیران و نمایندگان ویژه کشورهای همسایه و منطقه در کابل میزبانی می‌کند.

 

مطالب مرتبط