وزیر دفاع کوریای جنوبی راهی خاورمیانه می‌شود

شین وون سیک؛ وزیر دفاع کوریای جنوری برای یک سفر ۷ روزه به‌منظور اشتراک در یک نمایشگاه تسلیحات به عربستان و بازدید از امارات و قطر راهی خاورمیانه می‌شود.

وزارت دفاع کوریای جنوبی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شین وون سیک، برای یک سفر ۷ روزه به‌منظور اشتراک در یک نمایشگاه تسلیحات به عربستان و امارات و قطر می‌رود. در اعلامیه آمده که این سفر امروز پنج‌شنبه، ۱۲ آغاز می‌شود.

گفته می‌شود که شین در جریان سفر خود با محمد بن مبارک المزروعی، همتای اماراتی‌اش گفتگو می‌کند و از پایگاه نیروهای کوریای جنوبی مستقر در امارات متحده عربی نیز دیدار خواهد کرد.

بربنیاد گزارش‌ها، این مقام دفاعی کوریای جنوبی قرار است روز شنبه، هفته آینده در یک نمایشگاه تسلیحات در عربستان سعودی شرکت کند و سپس برای دیدار با خالد بن محمد العطیه؛ وزیر دفاع قطر وارد دوحه خواهد شد.

براساس یافته‌های وزارت دفاع امریکا، کوریای جنوبی در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از بزرگترین صادرکننده‌گان تسلیحات در جهان بوده و ارزش فروش تسلیحات این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۱۷ میلیارد دالر رسیده است.

در همین حال، اتاق تجارت و صنعت کوریای جنوبی نیز گزارش داده است که صادرات تسلیحات این کشور به شرق‌میانه از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۰ برابر شده است.

مطالب مرتبط