«تی‌تی‌پی» و «پاکستان» با میانجی‌گری طالبان افغان آتش‌بس کرده‌اند

همزمان با کشته شدن دست‌کم ۲۱ جنگجوی جدایی‌طلبان بلوچ در شهر آشوب‌زده مچ در نتیجه درگیری با ارتش پاکستان طی یک شبانه روز گذشته، رسانه‌های پاکستانی از توافق آتش‌بس میان دولت این کشور و «تی‌تی‌پی» با میانجی‌گری طالبان افغان خبر داده‌اند.

اکسپرس تریبون، امروز پنج‌شنبه، ۱۲ دلو، پاکستان گزارش داده است که دولت پاکستان با «تی‌تی‌پی» با میانجی‌گری طالبان افغانستان به توافق آتش‌بس اعلام ناشده دست یافته‌اند.

این رسانه همچنین گفته که این توافق به منظور برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان به دست آمده‌است.

گزارش افزوده است که این توافق با میانجی‌گری طالبان افغانستان به ویژه شبکه حقانی به دست آمده‌ است.

بر بنیاد گزارش، هیچ سند رسمی در این زمینه امضا نشده و توافق انجام شده، صرفا به صورت شفاهی به دست آمده‌است.

همچنین در گزارش آمده است که اختلافات میان اعضای تحریک طالبان پاکستانی و شاخه انشعابی آن (جماعت‌الاحرار) افزایش یافته‌ است.

بر اساس این گزارش، تنها در ماه نخست سال جاری میلادی ۲۷ حمله در ایالت خیبرپختونخوا انجام شده که همه از سوی جماعت الاحرار سازماندهی و اجرا شده‌است.

دولت پاکستان و تی‌‌تی‌پی تا هنوز به طور رسمی در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

در همین حال، اکسپرس‌نیوز، گزارش داده که پس از حمله تروریستی گروه‌های تجزیه طلب بلوچ به چند مقر نیرو‌های امنیتی پاکستان و یک زندان در شهر «مچ» از نواحی ایالت بلوچستان در روز گذشته، عملیات تعقیب و پاکسازی ارتش این کشور منجر به کشته شدن ۲۱ «تروریست» در این منطقه شد.

گفته می‌شود که در میان مهاجمان کشته شده سه عامل انتحاری نیز قبل از اینکه موفق شوند جلیقه خود را منفجر کنند توسط نیرو‌های امنیتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود که ارتش پاکستان شایعات مربوط به سقوط شهر «مچ» و کنترل این شهر به دست گروه‌های جدایی‌طلب در شبکه‌های اجتماعی را تکذیب و آن را به شدت محکوم کردند.

ارتش پاکستان افزود: «تلاش برای پاک‌سازی کامل شهر مچ از تروریست‌های تجزیه‌طلب بلوچ که مخفی شده‌اند همچنان ادامه دارد.»

دو روز قبل ده‌ها نفر از مسلحین جدایی‌طلب بلوچ از سه جهت بر شهر مچ حمله و سعی کردند کنترل این شهر را به دست گیرند که با اعزام نیرو‌های تازه نفس ارتش پاکستان درگیری‌های سختی بین طرفین آغاز شد.

مطالب مرتبط