حوادث ترافیکی در بدخشان و میدان‌وردک ۱۴ کشته و زخمی برجای گذاشت

در پی رویداد ترافیکی در ولایت بدخشان و میدان‌وردک دست‌کم ۴ تن جان باخته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در پی وقوع دو حادثه‌ ترافیکی، روز شنبه، ۱۴ دلو، در ولایت‌های بدخشان و میدان‌وردک، ۴ تن جان باخته‌اند و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

فرماندهی امنیه‌ طالبان در بدخشان اعلام کرده است که این رویداد بعد از ظهر روز گذشته به وقوع پیوسته است.

او همچنین گفته که در این رویداد یک عراده موتر نوع «پاسو» با یک عراده موتر «فلانکوچ» در ساحه‌ «اشکاشان» ولسوالی ارگو برخورد کرده است.

در خبرنامه‌ این فرماندهی آمده است که در این حادثه در ابتدا ۸ نفر، از جمله راننده‌ موتر «پاسو»، چهار زن و دو کودک زخمی شده بودند که از این میان یک کودک سه ساله پس از انتقال به شفاخانه ولایتی بدخشان در شهر فیض‌آباد، جان باخته است.

فرماندهی امنیه‌ طالبان در بدخشان علت وقوع این حادثه را سرعت بیش از حد موتر نوع «پاسو» عنوان کرده است.

از سوی دیگر، دفتر والی طالبان در ولایت میدان‌وردک نیز اعلام کرده است که در یک حادثه‌ ترافیکی در مسیر شاهراه کابل – قندهار، ۳ نفر جان باخته‌اند و ۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این دفتر همچنین گفته است که این حادثه روز جمعه بر اثر برخورد یک عراده موتر مسافربری نوع ۵۸۰ با یک عراده موتر کرولا در منطقه‌ «عزیز قلعه» ولسوالی سیدآباد، رخ داده است.

دفتر والی طالبان در میدان‌وردک گفته است که زخمیان برای درمان به شفاخانه ولایتی غزنی منتقل شده‌اند که وضعیت صحی آنان وخیم گزارش شده است.

در مورد علت وقوع این حادثه جزئیاتی ارائه نشده است.

حوادث ترافیکی در افغانستان سالانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد و ده‌ها زخمی و معلول برجای می‌گذارد. نبود جاده‌های معیاری، بی‌احتیاطی رانندگان و مراعات‌نشدن اصول رانندگی از دلایل اصلی وقوع حوادث ترافیکی در کشور دانسته می‌شوند.

مطالب مرتبط