طرح سنای امریکا برای کمک ۱۱۸ میلیارد دالری به اوکراین و اسراییل

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که مجلس سنای این کشور لایحه ۱۱۸ میلیارد دالری کمک به اوکراین و رژیم اسراییل را تدوین کرده است.

blank

آسوشیتدپرس گزارش داده است که مجلس سنای امریکا از تهیه و تدوین طرح امنیت مرزی ۱۱۸ میلیارد دالری برای امنیت مرز‌ها و کمک به اوکراین و رژیم اسراییل خبر داده است.

چاک شومر؛ رییس اکثریت در سنا اعلام کرده که رای‌گیری اولیه درباره این طرح حداکثر تا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

بربنیاد گزارش‌ها، در این طرح علاوه بر ۲۰.۲۳ میلیارد دالر برای امنیت مرزها، ۶۰.۰۶ میلیارد دالر برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، ۱۴.۱ میلیارد دالر کمک امنیتی برای رژیم اسراییل، ۲.۴۴ میلیارد دالر به فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) و درگیری در دریای سرخ و ۴.۸۳ میلیارد دالر برای حمایت از شرکای امریکا در اقیانوس آرام در نظر گرفته شده است.

گفته می‌شود که ۱۰ میلیارد دالر نیز صرف کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در غزه، کرانه باختری و اوکراین خواهد شد.

پیشتر جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره این کشور درباره قانونی برای حمایت از اوکراین و اسراییل توافق کردند.

در همین حال، رویترز نیز به نقل از یک مقام بلندپایه در دولت امریکا که به نامش اشاره‌ای نشده، گزارش داده که بر اساس این قانون، رژیم اسراییل برای نوسازی پدافند هوایی خود، از حمایت امریکا برخوردار خواهد شد.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که لایحه اعطای کمک ۱۷.۶ میلیارد دالری به رژیم اسراییل و در همین حال مستثنی کردن اوکراین از کمک‌های مالی و نظامی را رد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *