آمادگی قطر برای سرمایه‌گذاری در پروژه افغان‌ترانس

اداره خط آهن طالبان از آمادگی قطر برای سرمایه‌گذاری در پروژه خط‌آهن «افغان ترانس» خبر داده‌ و گفته است که نشستی چهارجانبه درباره پروژه خط‌آهن «افغان ترانس» با حضور نمایندگان ازبکستان، پاکستان و قطر در تاشکند برگزار شد.

blank

اداره خط آهن طالبان، امروز چهارشنبه، ۱۸ دلو، از نشستی چهارجانبه درباره پروژه خط‌آهن «افغان ترانس» با حضور نمایندگان ازبکستان، پاکستان و قطر در تاشکند خبر داده است.

این اداره گفته است که نمایندگان قطر در این نشست برای سرمایه‌گذاری در پروژه افغان ترانس ابراز آمادگی کردند.

براساس بیانیه اداره خط آهن طالبان، نمایندگان خط آهن قطر سرمایه‌گذاری کشورهایی را که در مسیر خط آهن افغان ترانس قرار دارند، برای این پروژه توسعه‌ای مهم خواندند.

براساس این بیانیه، در قراردادی که میان طالبان، ازبکستان و پاکستان درباره خط آهن افغان ترانس امضا شد، تاکید شده که این پروژه برای توسعه بارزگانی و اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

طالبان افزوده که شرکت‌کنندگان نشست چهارجانبه در ۱۷ دلو در تاشکند ازبکستان توافق کردند که در نشست بعدی برای ایجاد سهولت در پروژه افعان ترانس طرح کامل ارائه کنند.

گفته می‌شود که نشست بعدی پس از رای‌زنی برای جلب سرمایه‌گذاران بیشتر در پروژه افغان ترانس در ۱۹ فبروری برگزار می‌شود.

طرح احداث خط آهن افغان ترانس میان افغانستان، پاکستان و ازبکستان برای ایجاد شاهراه اقتصادی که آسیای میانه را با بندرگاه‌های آبی پاکستان وصل کند، در سال ۲۰۱۸ ارائه شد.

هزینه ساخت این راه آهن بیش از چهارونیم میلیارد دالر برآورده شده و ۵۷۳ کیلومتر درازا دارد. برپایه این طرح، این راه آهن از ترمذ ازبکستان آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای مزارشریف و کابل به پیشاور پاکستان می‌رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *