پاکستان: مرزهای مشترک با افغانستان برای تامین امنیت انتخابات مسدود می شود

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که برای تامین امنیت انتخابات سراسری ، مرزهای مشترک خود با افغانستان و ایران را مسدود می کند.

blank

وزارت خارجه پاکستان امروز(18 دلو) در یادداشتی در شبکه اکس نوشت که این مرزها در روز ۱۹ دلو برای عبور محموله و عابر پیاده بسته خواهد شد.

برپایه این یادداشت، رفت‌وآمد از مرزهای پاکستان با افغانستان و ایران از روز جمعه (بیستم دلو) از سر گرفته خواهد شد.

پیشتر مقام‌های گمرک پاکستان اعلام کردند که گذرگاه‌های مرزی این کشور با افغانستان برای ۲۴ ساعت از نیمه‌شب پنجشنبه بسته خواهد شد.

همچنین روز گذشته وزیر داخله موقت پاکستان گفته بود که در صورت بروز مشکلات امنیتی و درخواست نواحی و شهرها، دسترسی به اینترنت در روز انتخابات قطع خواهد شد.

در همین حال عفو بین‌الملل در نامه‌ای سرگشاده به حکومت این کشور خواستار اطمینان از «دسترسی بدون وقفه» اینترنت شد.

عفو بین‌الملل در این نامه که یک سازمان حامی دسترسی به اینترنت نیز در آن امضا کرده، از نخست‌وزیر و رئيس کمیسیون انتخابات پاکستان خواسته که متعهد به دسترسی آزاد شهروندان به اینترنت، پلتفرم‌های اجتماعی و سایر کانال‌های ارتباطی در روز انتخابات شوند.

این سازمان با اشاره به فراهم‌سازی زمینه دسترسی به اطلاعات، آزادی بیان و برگزاری اجتماعات آنلاین و حضوری، از مقام‌های پاکستان خواسته که اقداماتی روی دست گیرند که حقوق بشر را رشد می‌دهد.

انتخابات پارلمانی پاکستان روز پنجشنبه (۱۹ دلو) برگزار می‌شود و احتمال ناامنی از چالش‌های اصلی آن خوانده شده است.

خبر بستن مرزهای شمالی و غربی پاکستان در حالی اعلام شده که روز چهارشنبه دو انفجار مرگبار در ایالت بلوچستان این کشور جان دست‌کم ۲۲ نفر را گرفت و چندین تن را زخمی کرد.

چندی پیش ایالت بلوچستان برای تامین امنیت انتخابات سراسری، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *