فوتبال جام ملت های آسیا؛ ایران با شکست از قطر از راه یابی به فینال بازماند

در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا، تیم فوتبال ایران به مصاف قطر رفت و در نهایت این بازی را با نتیجه 3 بر 2 به اردن واگذار کرد و از راه یابی به فینال جام ملت های آسیا بازماند.

blank

دیدار دو تیم چهارشنبه‌شب، ۷ فبروری در ورزشگاه الثمامه به نفع میزبان این رقابت‌ها پایان یافت.

تیم ملی فوتبال ایران با شکست در مقابل قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا از این رقابت‌ها حذف شد و به این ترتیب ناکامی چهار دهه‌ای این تیم برای کسب معتبرترین رقابت‌های ملی آسیا ادامه دار شد.

 ایران بیش از چهار دهه است که نتوانسته قهرمان معتبرترین رقابت‌های ملی در آسیا شود. قطر روز شنبه در بازی فینال به مصاف اردن خواهد رفت. اردن در نیمه‌نهایی با پیروزی دو بر صفر مقابل کوریای جنوبی شگفتی‌ساز مسابقات شد.

تیم ملی ایران بازی را با این ترکیب آغاز کرد: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

در نیمه نخست این دیدار، سردار آزمون در دقیقه چهار بازی ایران را یک بر صفر پیش انداخت، اما ۱۳ دقیقه پس این گول، جاسم جابر عبدالسلام گول تساوی را برای قطر به‌ثمر رساند.

در ادامه، در آخرین دقایق نیمه نخست عفیف اکرم برای دومین بار دروازه ایران را باز کرد و این دیدار در این نیمه با نتیجه دو بر یک به نفع قطر پایان یافت.

در نیمه دوم بازی، ایران در دقیقه ۵۰ صاحب پنالتی شد و علی‌رضا جهان‌بخش نتیجه بازی را دو بر دو مساوی کرد.

در حالی که هشت دقیقه به پایان وقت‌های قانونی این دیدار باقی مانده بود، الموز علی برای سومین بار دروازه ایران را باز کرد و بازی سه بر دو به نفع قهرمان دور قبلی این رقابت‌ها پایان یافت.

قرار است دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شنبه‌شب، ۱۰ فبرروی برگزار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *