نتانیاهو شروط حماس برای آتش بس را رد و بر نابودی این گروه تاکید کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل با رد شروط جنبش حماس برای آتش بس گفت که این رژیم در مسیر پیروزی قاطع است و تا نابودی کامل حماس به حملات نظامی ادامه خواهد داد.

blank

بنیامین نتانیاهو امروز(7 فبروری) در کنفرانس خبری گفت که از نظر او توقف عملیات نظامی علیه حماس زمینه ساز حمله خونین دیگری از سوی این گروه علیه شهروندان اسرائیل خواهد بود و به همین دلیل او تا نابودی کامل حماس به حملات نظامی ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل اضافه کرد: «طی چند ماه به اهداف جنگ دست خواهیم یافت و هیچ بازگشتی از پیروزی وجود ندارد».

نتانیاهو گفت: «هیچ راه حلی جز پیروزی قاطع وجود نداشته و گرنه حماس بار دیگر در غزه باقی خواهد ماند».

نخست وزیر رژیم اسرائیل اضافه کرد: «تسلیم شدن به خواسته‌های حماس نه تنها به آزادی اُسرا منجر نخواهد شد بلکه برای اسرائیل فاجعه به همراه خواهد داشت و فشار نظامی شرط تحقق این موضوع است».

وی گفت:«به بلینکن اعلام کردم که غزه باید خلع سلاح شده و حضور اسرائیل در غزه تضمین کننده این موضوع است».

نخست وزیر رژیم اسرائیل اضافه کرد: «ما به ارتش دستور دادیم برای عملیات در رفح آماده شوند».

نتانیاهو در حالی درباره حمله ارتش این رژیم به رفح صحبت می‌کند که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز اعلام کرد: «هرگونه حمله به رفح، بحران انسانی گسترده را تشدید کرده  وپیامدهای منطقه‌ای خواهد داشت».

از سوی دیگر پایگاه آکسیوس مدعی شده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل گفته واشنگتن از گسترش عملیات اسرائیل به رفح نگران است.

آکسیوس مدعی شده امریکا نگران است که عملیات ارتش اسرائیل در داخل این شهر بدون تخلیه جمعیت غیرنظامیان باعث کشتار گسترده خواهد شد.

هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره که برای جلوگیری از آثار جنگ به جنوب نوار غزه فرار کرده‌اند در حال حاضر در نزدیکی رفح یا در داخل آن هستند. بسیاری از فلسطینی‌ها از قبل نگران حمله اسرائیل به این منطقه بودند زیرا جایی برای پناه گرفتن در خارج از این منطقه وجود ندارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *