رایزنی نماینده‌ سازمان همکاری‌های اسلامی با وزیر خارجه‌ تاجیکستان در مورد افغانستان

سازمان همکاری‌های اسلامی از رایزنی نماینده این سازمان با طارق علی بخیت؛ وزیر خارجه تاجیکستان در مورد افغانستان خبر داده است.

blank

سازمان همکاری‌های اسلامی اعلام کرده است که طارق علی بخیت؛ نماینده‌ ویژه دبیرکل این سازمان برای افغانستان روز جمعه، ۲۰ دلو، با سراج‌الدین مهر‌الدین؛ وزیر خارجه‌ تاجیکستان دیدار و در مورد حمایت از افغا‌نستان گفتگو کرده است.

سازمان همکاری‌های اسلامی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این دیدار پس از پیام کتبی دبیرکل این سازمان به وزیر خارجه‌ تاجیکستان انجام شده است.

براساس اعلامیه‌ سازمان همکاری‌های اسلامی، این دیدار در شهر دوشنبه تاجیکستان انجام شده است.

در اعلامیه آمده است که دو طرف در مورد تلاش‌ها برای حمایت از مردم افغانستان در چارچوب قطع‌نامه‌‌های شورای وزیران خارجه‌ سازمان‌ همکاری‌های اسلامی گفتگو کردند.

سازمان همکاری‌های اسلامی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

تاجیکستان از زمان روی‌کار آمدن طالبان در افغانستان، میزبان شماری از چهره‌های برجسته‌ مخالف این گروه، از جمله احمد مسعود و امرالله صالح است.

مقام‌های تاجیکستان همچنین بارها نگرانی خود را از نفوذ تروریستان از افغانستان تحت کنترل طالبان و قاچاق مواد مخدر به آن کشور ابراز کرده‌اند.

تاجیکستان از جمله کشورهای منطقه است که سفارت افغانستان را هنوز تحت کنترل دیپلمات‌های معرفی‌شده توسط حکومت پیشین نگه‌داشته و از واگذاری آن به طالبان خودداری کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *