اسراییل یک «ساختمان مسکونی» در غرب سوریه را هدف قرار داد

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که رژیم اسراییل یک «ساختمان مسکونی» در غرب پایتخت سوریه را هدف قرار داده است.

blank

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که رژیم اسراییل امروز شنبه، ۲۱ دلو، یک «ساختمان مسکونی» در غرب پایتخت سوریه را هدف قرار داده است.

در همین حال، یک مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده که رژیم اسراییل بامداد امروز یک «ساختمان مسکونی» در غرب پایتخت سوریه را هدف قرار داده است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که پدافند هوایی سوریه به «حمله هوایی» اسرائیل پاسخ داده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها بار به سوریه، همسایه شمالی خود حمله کرده است و در این حملات هوایی عمدتا نیروهای مورد حمایت ایران و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

حملات هوایی اسرائیل به سوریه از زمان حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر افزایش یافته است.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می‌گوید «حمله اسرائیل» اوایل روز شنبه «یک ساختمان مسکونی در غرب دمشق پایتخت سوریه» را هدف قرار داد.

این نهاد از شنیده شدن صدای «انفجارهای شدید» از جمله در منطقه دیماس در ولایت دمشق خبر داده است.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که بامداد امروز «دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه حمله هوایی انجام داد و تعدادی از نقاط حومه دمشق را هدف قرار داد.»

در این بیانیه آمده است که پدافند هوایی به موشک‌ها پاسخ داده و برخی از آنها را سرنگون کرده و افزوده است که این حمله باعث «تلفات غیر جانی» شده است.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید این حملات ساعاتی پس از آن انجام شد که روز جمعه منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه نظامی در غرب دمشق مورد حمله موشکی قرار گرفت.

این نهاد پیشتر گفته بود که «فرودگاه نظامی مزه در غرب دمشق هدف قرار گرفته است.» طبق گزارش‌ها، این منطقه شاهد حضور «مواضع متعلق به حزب الله لبنان و سایر گروه‌های طرفدار ایران» بوده است.

وزارت دفاع سوریه گفته است حوالی ساعت ۱۴:۱۰ روز جمعه «دو پهپاد از سمت جولان اشغالی سوریه، حریم هوایی سوریه را نقض کردند». این بیانیه گفت سامانه‌های پدافند هوایی «با آنها مقابله کردند و پهپادها در غرب دمشق سرنگون شدند.»

ارتش اسرائیل در تماس با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در مورد گزارش های رسانه‌های خارجی اظهار نظر نمی‌کنیم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *