انتقاد پاکستان از لحن منفی کشورها در مورد انتخابات این کشور

وزارت خارجه‌ پاکستان نسبت به انتقاد کشورها از روند انتخابات این کشور قبل از پایان فرآیند انتخاباتی واکنش نشان داده و گفت که این انتقادات «سازنده و عینی» نیست.

blank

وزارت خارجه پاکستان امروز (شنبه، ۲۱ دلو) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که از لحن منفی بیانیه‌های شماری از کشورها در مورد انتخابات این کشور «شگفت‌زده» شده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده است که در این اظهارنظرها نه پیچیدگی روند انتخابات این کشور در نظر گرفته شده و نه استفاده‌ی آزادانه و مشتاقانه‌ی میلیون‌ها نفر از حق رأی‌شان تصدیق شده است.

وزارت خارجه‌ پاکستان افزوده است: «این اظهارات این واقعیت غیرقابل انکار را نادیده می‌گیرد که پاکستان انتخابات سراسری را به‌طور مسالمت‌آمیز و موفقیت‌آمیز برگزار کرده است، درحالی‌که با تهدیدات امنیتی جدی که عمدتا ناشی از تروریسم حمایت‌شده از خارج است، مقابله کرده است».

در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ی پاکستان آمده است که در روز انتخابات اینترنت در این کشور قطع نشده بود و تنها شبکه‌های مخابراتی برای جلوگیری از رویدادهای تروریستی به تعلیق درآمده بود و انتقادات از قطعی اینترنت مبتنی بر واقعیت نیست.

وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است: «پاکستان این انتخابات را به‌عنوان بخشی از تعهد خود به ایجاد یک جامعه‌ی باثبات و دموکراتیک برگزار کرد. درحالی‌که ما برای توصیه‌ سازنده‌ دوستان مان ارزش قائل هستیم، اظهارنظر منفی حتی قبل از اتمام فرآیند انتخابات نه سازنده است و نه عینی».

این وزارت افزوده است که این کشور برای ایجاد یک سیاست دموکراتیک و پویا تلاش می‌کند و هر انتخابات و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت آنان را به این هدف نزدیک‌تر می‌کند.

وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است: «ما این کار را نه به‌دلیل نگرانی‌های ابرازشده توسط دیگران، بلکه به این دلیل انجام می‌دهیم که آرزوی مردم ما و دیدگاه پدران بنیان‌گذار ما است».

همچنین جنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان در بیانیه‌ای از مردم این کشور به دلیل برگزاری موفق انتخابات عمومی تشکر کرد و گفت که ملت برای دوری از سیاست «آنارشی و قطبی سازی» به شرایطی باثبات نیاز دارد.

امریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و شماری دیگر از کشورها با اشاره به ادعا در مورد مداخله در انتخابات، قطعی اینترنت و محدودیت بر آزادی بیان در روز انتخابات پاکستان ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

این کشورها با اشاره به این ادعاها، خواستار تحقیق کامل در مورد آن شده بودند.

انتخابات سراسری پاکستان دو روز پیش برگزار شد و نتایج نهایی آن هنوز اعلام نشده است.

با وجود این، نواز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ و عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف که در زندان به‌سر می‌برد، ادعا می‌کنند که در این انتخابات پیروز شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، تا اکنون نامزدان مستقل مورد حمایت عمران خان پیشتاز هستند و ۹۸ کرسی پارلمان این کشور را بدست آورده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، حزب مسلم‌لیگ شاخه‌ی نواز نیز ۶۹ کرسی پارلمان پاکستان را تا اکنون بدست آورده است و در رده‌ی دوم قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *