هواداران عمران خان شاهراه پیشاور-اسلام‌آباد را بستند

همزمان با تهدیدها از سوی پولیس پاکستان درباره سرکوب هرگونه اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که طرفداران عمران‌خان؛ رهبر تحریک انصاف و نخست‌وزیر پیشین پاکستان شاهراه پیشاور – اسلام‌آباد را به نشانه اعتراض به تقلب در انتخابات بسته‌اند.

blank

به دنبال مطرح شدن اتهام تقلب انتخاباتی در پاکستان، طرفداران تحریک انصاف به رهبری عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین این کشور از یک‌شنبه‌شب، ۲۲ دلو، شاهراه پیشاور-اسلام‌آباد را به روی ترافیک بسته‌اند.

طرفداران تحریک انصاف پاکستان، در اعتراض به تقلب در انتخابات هشتم فبروری، برای سومین روز پیاپی در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

روزنامه داون پاکستان گزارش داده است که از یک‌شنبه شب، شاهراه پیشاور-اسلام‌آباد از سوی معترضان به‌روی ترافیک مسدود شده است.

در جریان این تظاهرات، ده‌ها معترض از سوی پولیس دستگیر شده‌اند.

برخی از اعضای تحریک انصاف پاکستان ادعا دارند که پولیس بر دفتر هفت نامزد مستقل طرفدار این حزب که در انتخابات پیروز شده‌اند، یورش برده و آنان را مجبور کرده‌ که به حزب مسلم‌لیگ شاخه نواز بپیوندند.

بر اساس نتایج انتخابات، تاکنون نامزدان مستقل طرفدار تحریک انصاف پاکستان، ۱۰۱ کرسی پارلمان را کسب کرده‌اند.

این در حالی است که پولیس اسلام‌آباد روز گذشته با نشر بیانیه‌ای هشدار داد که درخواست برای گردهمایی جرم است. در این بیانیه آمده: «برخی افراد به تجمعات غیرقانونی در اطراف کمیسیون انتخابات و سایر ادارات دولتی دامن می‌زنند. با تجمعات غیرقانونی برخورد قانونی خواهد شد. لازم به ذکر است که درخواست برای تجمع نیز جرم است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *