اسرائیل صدور ویزا به گزارشگر ویژه سازمان ملل را ممنوع کرد

رژیم اسرائیل به دلیل اظهارات فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای فلسطین صدور ویزا به وی را ممنوع کرده و خواستار برکناری او شد.

blank

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل و موشه اربیل، وزیر داخله این رژیم امروز(12 فبروری) در بیانیه‌ای اظهارات فرانچسکا آلبانیز را «زشت» توصیف کردند.

در بیانیه این دو مقام اسرائیلی آمده است که به مسئولان بخش مهاجرت دستور داده شده تا به خانم آلبانیز ویزا صادر نکنند و همچنین خواستار برکناری وی به عنوان گزارشگر ویژه شدند.

فرانچسکا آلبانیز هفته گذشته گفت که حماس به علت سرکوب فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل به این رژیم حمله کرد.

اسرائیل و متحدان غربی آن گفته‌اند که حماس به علت نفرت از یهودیان بر اسرائیل در هفتم اکتوبر حمله کرد. امانویل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه این حمله را «بزرگترین کشتار یهودیان» بعد از هالوکاست توصیف کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل برای فلسطین هفته گذشته در واکنش به اظهارات مکرون در شبکه اکس نوشت:« نه، قربانیان هفتم اکتوبر به دلیل یهود بودن شان کشته نشدند، بلکه علت آن سرکوب(فلسطینیان به دست) اسرائیل بود».

گزارشگر ویژه سازمان ملل برای فلسطین در واکنش به این دستور اسرائیل در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:«اسرائیل از سال ٢٠٠٨ به هیچ گزارشگر ویژه اجازه ورود(به فلسطین و اسرائیل)را نداده است. این اقدام نباید حواس ما را از جنایات اسرائیل در غزه منحرف کند».

مقامات رژیم اسرائیل پیش از این نیز از آلبانیز به دلیل اظهاراتش مبنی بر این که فلسطینیان در غزه در معرض «نسل‌کشی» هستند، انتقاد کرده بود.

او همچنان گفته که رژیم اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین نظام آپارتاید برقرار کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *