رینا امیری: طالبان عامل بحران افغانستان است

در حالی‌که افغانستان با بحران‌های گوناگون از جمله بحران صحی دست‌وپنجه نرم می‌کند، رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان اعلام کرده است که طالبان و سیاست‌های افراطی این گروه عامل بحران جاری در افغانستان است.

blank

رینا امیری؛ نماینده‌ ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان، دوشنبه‌شب، ۲۳ دلو گفته است که به‌دلیل سیاست‌های طالبان افغانستان با کمبود پرستار، داکتر و بحران صحی مواجه است.

او این اظهارات را به‌مناسبت روز جهانی زنان و دختران در علوم بیان کرده است.

او یادآوری کرده است که زنان و دختران افغانستان از حق خدمت به کشورشان به‌عنوان داکتر، انجنیر، دانشمند و سایر حرفه‌ها محروم هستند.

طالبان پس از حاکمیت خود بر افغانستان دختران و زنان را از تحصیل و کار منع کرده‌اند.

این محدودیت‌ها در کنار سایر پیامدهای منفی، بر نظام صحی افغانستان به‌گونه‌ جدی تأثیر می‌گذارد.

در صورتی‌که دختران اجازه‌ تحصیل نداشته باشند، در آینده داکتر زن نخواهد بود و به این ترتیب دسترسی نیمی از جمعیت به خدمات صحی دشوار می‌شود.

در حال حاضر کاهش شدید کمک‌های خارجی به بخش صحت افغانستان در کنار بدرفتاری طالبان علیه زنان و دختران، نظام صحی کشور را با بحران مواجه کرده است؛ موضوعی که در گزارش تازه دیده‌بان حقوق بشر نیز درباره آن هشدار داده شده است.

نماینده امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان در حالی به تندی از طالبان و سیاست‌های آن‌ها انتقاد می‌کند که امریکا خود زمینه‌ساز سقوط نظام جمهوری و به قدرت رسیدن دوباره طالبان شد.

امریکا همچنین هر هفته ده‌ها میلیون پول نقد به طالبان می‌فرستد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *