معاون بایدن: آماده به عهده گرفتن وظایف ریاست جمهوری هستم

همزمان با افزایش سن جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا که در بسیار موارد دچار شوک می‌شود، کامالا هریس؛ معاون او برای به عهده گرفتن وظایف رییس جمهور اعلام آمادگی کرده است.

blank

همزمان با افزایش سن جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا و نگرانی‌ها در مورد کهولت سن او کامالا هریس؛ معاون او در مصاحبه‌ای برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است.

هریس در گفتگو با وال‌استریت ژورنال در پاسخ به سؤالی در مورد آمادگی‌اش برای قبول مسئولیت ریاست جمهوری امریکا گفته: «من آماده‌ خدمت هستم. شکی در این نیست.»

او افزوده است کسانی که شاهد کارش هستند، «کاملا به ظرفیت رهبری او واقف اند».

نگرانی درباره‌ کهولت سن بایدن پس از آن بالا گرفت که رابرت هور؛ بازپرس ویژه‌ که رسیدگی به پرونده‌ پیداشدن اسناد محرمانه در خانه و محل کار بایدن را به عهده داشت، در گزارش خود رییس‌ جمهور را «مرد مسن با حافظه‌ ضعیف» توصیف کرد.

بایدن روز پنج‌شنبه در واکنش به این گزارش در کنفرانس مطبوعاتی، به‌شدت از حافظه و آمادگی ذهنی خود برای خدمت در کاخ سفید دفاع کرد.

در همین حال، محتوای گزارش بر نگرانی‌های مداوم در مورد توانایی بایدن ۸۱ ساله برای ادامه‌ی فعالیت در کاخ سفید دامن زد.

نشریه «هیل» گزارش داده که نظرسنجی خبرگزاری ای‌بی‌سی‌نیوز پس از انتشار گزارش بازپرس ویژه نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از امریکایی‌ها معتقد اند بایدن برای به عهده گرفتن مسئولیت ریاست‌ جمهوری بیش از حد مسن است. حدود ۵۹ درصد نیز بر این باور اند که بایدن و ترمپ هر دو برای این کار پیر شده‌اند.

دونالد ترامپ؛ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان ۷۷ سال سن دارد.

هریس ۵۹ ساله، قبلا گفته بود که آماده است «در صورت لزوم» رییس‌ جمهور شود، اما نگرانی‌ها در مورد صلاحیت بایدن را رد کرده است.

او ماه گذشته گفت که جمهوری‌خواهان «چون دستاویز دیگری ندارند» این موضوع را مطرح کرده‌اند.

هریس گفت: «من در دفتر ریاست‌ جمهوری شاهد بوده‌ام که سران کشورهای مختلف، متحدان، به معنای واقعی کلمه تماس گرفته‌اند تا از جو بایدن راهنمایی بخواهند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *