چتر اتحاد ملی زنان افغانستان: تعامل با طالبان باج‌دهی به تروریسم است

در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری نشست دوحه در مورد افغانستان باقی مانده، چتر اتحاد ملی زنان افغانستان هرگونه تعامل با طالبان را «نوعی باج‌دهی به تروریسم و سیلی محکم» به‌روی زنان خوانده و می‌گوید اشتراک طالبان در نشستی به میزبانی سازمان ملل پرسش‌برانگیز است.

blank

چتر اتحاد ملی زنان افغانستان روز سه‌شنبه، ۲۴ دلو با نشر اعلامیه‌ای نوشته که هرگونه تعامل با طالبان «نوعی باج‌دهی به تروریسم و سیلی محکم» به‌روی زنان و مردم رنج‌دیده افغانستان است.

در اعلامیه آمده است: «حضور یک گروه تروریستی که از نظر سازمان ملل در جریان جرایم جنگی، نسل‌کشی و آپارتاید جنسیتی قرار دارد در مذاکرات بین‌المللی موجب شکایت ما از عدم اهمیت دادن به اصول‌ حقوق بشری و رعایت چهارچوب‌های بنیانی مذاکرات شده است».

به گفته این زنان، برای بسیاری پرسش‌برانگیز است که چگونه طالبان می‌توانند به نشستی با میزبانی سازمان ملل متحد اشتراک کنند.

چتر اتحاد ملی زنان افزوده که نشست دوحه با اشتراک طالبان «خلاف خواست» شهروندان افغانستان است و به هرگونه نتایج خروجی از این نشست با تردید دیده خواهد شد.

این در حالی است که دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی با حضور طالبان و به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در دوحه برگزار شود.

در این نشست پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» براساس قطع‌نامه‌ ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *