«بزرگ‌ترین انتخابات یک‌روزه جهان» در اندونزیا برگزار می‌شود

شهروندان اندونزیا امروز (چهارشنبه، ۲۵ دلو) در روندی که «بزرگ‌ترین انتخابات یک‌روزه جهان» خوانده می‌شود، به پای صندوق‌های رای می‌روند.

blank

بربنیاد گزارش‌ها، شهروندان اندونزیا امروز چهارشنبه، ۲۵ دلو در روندی که «بزرگ‌ترین انتخابات یک‌روزه جهان» خوانده می‌شود، به پای صندوق‌های رای می‌روند.

بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در ۱۷ هزار جزیره اندونزیا و در سه منطقه زمانی واجد شرایط رای‌دهی هستند.

در این انتخابات رای‌دهندگان رییس‌ جمهور، معاون رییس‌ جمهور و نمایندگان خود در مجلس را انتخاب می‌کنند.

پرابوو سوبیانتو؛ وزیر دفاع پیشین که با سابقه خونین خود در زمینه حقوق بشر شناخته می‌شود، از نامزدان مطرح این انتخابات است.

گنجار پرانوو و انیس باسودان در این انتخابات با پرابوو سوبیانتو رقابت می‌کنند. هر سه کاندیدای مطرح از مقامات سابق دولت اندونزیا هستند.

اندونزیا به دلایل مختلف از جمله انتخابات گسترده، نظام دموکراتیک پارلمانی، جمعیت زیاد، تنوع فرهنگی و قومی و پذیرش فرایندهای دموکراتیک به نام «سومین دموکراسی بزرگ جهان» شناخته می‌شود.

رییس‌ جمهور جدید جانشین جوکو ویدودو؛ رییس‌ جمهور محبوب این کشور خواهد شد. البته نفوذ گسترده رییس‌ جمهور قبلی می‌تواند در انتخاب رییس‌ جمهور جدید تاثیرگذار باشد.

نزدیک به ۲۵۹ هزار نامزد برای احراز ۲۰ هزار و ۶۰۰ پست در مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷ هزار جزیره رقابت می‌کنند.

رای‌دهندگان شش ساعت فرصت دارند که رای بدهند. اندونزیا دارای سه منطقه زمانی است و روند رای‌دهی در برخی از مناطق آغاز شده است.

برگزاری این انتخابات گسترده طبعا بدون چالش نخواهد بود. قرار بود رای‌گیری در جاکارتا، پایتخت این کشور آغاز شود، اما پس از رعد و برق شدید، گزارش‌هایی از جاری شدن سیل در بخش‌هایی از پایتخت گزارش شد

در همین حال، برگزاری مراسم افتتاحیه رای‌گیری با حضور مقامات دولتی در یکی از شعبه‌های رای‌گیری در جاکارتا به دلیل سیل به تعویق افتاد.

آژانس مدیریت بلایای جاکارتا عکس‌هایی از یک مرکز رای‌گیری سیل‌زده را به اشتراک گذاشته است و به نظر می‌رسد که سیل باعث خواهد شد رای‌گیری در برخی از مراکز به تاخیر بیافتد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *