امریکا پیشنهاد روسیه برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرد

بربنیاد گزارش‌ها امریکا پیشنهاد ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه برای آتش‌بس در اوکراین را رد کرده است.

blank

رویترز به نقل از سه منبع روسی گزارش داده است که ایالات متحده پیشنهاد ولادیمیر پوتین؛ رییس‌ جمهور روسیه مبنی بر آتش‌بس و توقف جنگ در اوکراین را رد کرده است.

به‌گفته‌ منابع روسی، پوتین در سال ۲۰۲۳ به‌گونه‌ علنی و پنهانی از طریق واسطه‌ها، از جمله از طریق شرکای عرب مسکو در خاورمیانه، به واشنگتن پیام‌هایی فرستاده که حاکی از آمادگی وی برای بررسی آتش‌بس در اوکراین بوده است.

گفته می‌شود که پوتین در پیشنهاد خود توقف درگیری در خطوط کنونی را مطرح کرده بود و عقب‌نشینی از مناطق تصرف‌شده‌ تحت کنترل مسکو شامل آن نمی‌شد.

در همین حال و به‌باور برخی مقام‌های کرملین، این پیشنهاد بهترین راه برای رسیدن به نوعی صلح بود.

یک منبع ارشد روسی آگاه به رویترز گفته: «تماس با امریکایی‌ها بی‌نتیجه ماند.»

منبع دوم روسی مطلع از این تماس‌ها به رویترز گفته است که امریکایی‌ها از طریق واسطه‌ها به مسکو گفته‌اند که بدون مشارکت اوکراین وارد بحث در مورد آتش‌بس احتمالی نمی‌شوند و بنابراین تماس‌ها با شکست مواجه شده است.

منبع دیگری نیز گفته: «همه چیز با امریکایی‌ها به هم ریخت.» این منبع افزوده است که امریکایی‌ها نمی‌خواستند اوکراین را تحت فشار قرار دهند.

در همین حال، کرملین، کاخ سفید، وزارت امور خارجه‌ ایالات متحده‌ و سازمان سیا همگی از اظهارنظر خودداری کردند.

موضوع رد پیشنهاد پوتین برای آتش‌بس در حالی مطرح شده که جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا ماه‌ها است که کنگره را برای تصویب کمک‌های بیشتر به اوکراین تحت فشار دارد، اما با مخالفت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان امریکا مواجه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *