افزایش حضور گروه‌های تروریستی در مرزهای افغانستان و تاجیکستان

آندری سردیوکوف، رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید حضور گروه‌های تروریستی همچون داعش و تی تی پی در مرزهای افغانستان و تاجیکستان گسترش یافته است.

blank

خبرگزاری تاس روسیه روز چهارشنبه (٢٥ دلو) گزارش داد که اندری سردیوکوف در یک نشست خبری گفت کمپ‌های آموزشی این گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان بیشتر شده است.

آندری سردیوکوف گفت:« تهدید اصلی در برابر ثبات آسیای مرکزی، سازمان‌های افراطی و تروریستان بین‌المللی چون داعش و القاعده است.»

او افزود: «به طور خاص باید به افزایش شمار جنگجویان داعش و تحریک طالبان پاکستان باید اشاره کرد که حضور شان در نزدیک مرز جنوبی تاجیکستان ثبت شده است.»

او افزود افزایش مهاجرت‌ها در افغانستان به علت «سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی» همراه با بحران وضعیت اقتصادی در افغانستان ممکن است سبب بیشتر شدن وخامت اوضاع شود.

این مقام سازمان پیمان امنیت جمعی افزود قاچاق بی‌رویه مواد مخدر و توزیع غیرقانونی سلاح بر وضعیت منطقه تاثیر منفی داشته است.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل با نشر گزارشی اعلام کرد که روابط طالبان با القاعده همچنان نزدیک است و چهار پایگاه این گروه در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد شده است.

این گزارش از سوی گروه طالبان رد شده بود.

سازمان پیمان امنیت جمعی یک ائتلاف نظامی متشکل از شش کشور روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان است که پس از سقوط اتحاد شوروی در سال ۱۹۹۲ تشکیل شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *