کشتار غزه؛ آلمان درباره فاجعه انسانی در رفح هشدار داد

همزمان با هشدارهای سازمان ملل متحد و سایر نهادهای کمک‌رسان درباره وخامت فاجعه غزه، آنالنا بایربوک؛ وزیر خارجه آلمان هشدار داده است که حمله رژیم اسراییل به شهر رفح نوار غزه که حدود ۱.۳ میلیون تن در آن پناه گرفته‌اند، یک فاجعه انسانی را رقم خواهد زد.

blank

آنالنا بایربوک؛ وزیر خارجه آلمان، روز چهارشنبه، ۲۵ دلو، در یک نشست خبری با اشاره به تراکم جمعیت در رفح گفته است که ساکنان این شهر در حال حاضر در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند و جایی برای پناه‌ بردن در صورت حمله اسراییل ندارند.

او همچنین گفته است که آلمان نیز پس از اقدام واشنگتن، بریتانیا و فرانسه در تحریم شهرک‌نشینان خشونت‌طلب در اسراییل به اتحادیه اروپا فشار می‌آورد تا تحریم‌ها علیه افراط‌گرایانی را که به فلسطینیان در کرانه باختری حمله می‌کنند، بررسی کند.

بایربوک افزوده: «باید در اروپا همه باهم بر این تحریم‌ها به توافق برسیم. برای این امر باید تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا توافق داشته باشند. ما از طرف آلمان این خواسته را در اتحادیه اروپا مطرح کرده و پیش برده‌ایم.»

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل روز گذشته با وجود مخالفت برخی کشورها، بر حمله ارتش آن رژیم به رفح پس از تخلیه غیرنظامیان تاکید کرد.

در همین حال، جو بایدن؛ رییس‌ جمهوری امریکا پیش از  این از نتانیاهو خواسته بود تا عملیات نظامی در رفح را بدون اطمینان از امنیت مردمی که در آنجا پناه گرفته‌اند، آغاز نکند.

جوزپ بورل، رییس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما در انتقادی تند و صریح از بایدن خواسته است که برای توقف کشتار در غزه و جلوگیری از حمله رژیم نتانیاهو به رفح، ارسال سلاح به این رژیم را متوقف کند.

امریکا از حامیان مالی و تسلیحاتی رژیم اسراییل است و تاکنون مانع هرگونه تلاش برای پایان جنگ و برقراری آتش‌بس شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *