نشست دوحه؛ کاظمی قمی با سهیل شاهین دیدار کرد

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران از دیدار و گفتگویش با سهیل شاهین؛ نماینده و رییس دفتر سیاسی طالبان در حاشیه نشست دوحه خبر داده است.

blank

در حاشیه دومین نشست نمایندگان کشورها در امور افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد در دوحه که امروز یک‌شنبه، ۲۹ دلو، آغاز می‌شود، حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران اعلام کرده که «گفتگویی مفصل، سودمند و صریح» با سهیل شاهین؛ نماینده و رییس دفتر سیاسی طالبان در دوحه داشته است.

آقای قمی در شبکه ایکس نوشته: «گفتگوی مفصل، سودمند و صریح با نماینده حکومت سرپرست افغانستان در ‎دوحه صورت گرفته و تاکید شد که قرن‌ها همجواری، هموندی و همسایگی، توام با همکاری در حوزه تمدنی مشترک، دینی یکسان و فرهنگی همسان سبب شده دفاع از کیان همه اقشار مردم افغانستان فارغ از سیاست‌ها و صورت‌ها مبنای دیپلماسی ایران باشد.»

این در حالی است که دومین نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان قرار است تا دقایق بعد در دوحه آغاز شود.

در همین حال، مقامات سازمان ملل متحد در نشست دوحه به رسانه‌ها گفته‌اند که نمایندگان جریان‌های سیاسی مخالف طالبان در این نشست دعوت نشده‌اند.

اخیرا گروه‌های سیاسی مخالف طالبان در بیانیه‌ای مشترک خواستار مشارکت نمایندگان خود در این نشست شده بودند.

طالبان هم به دلیل عدم تحقق پیش شرط‌های شان از جمله حضور به عنوان «نماینده قانونی مردم افغانستان» حضور در این نشست را «بی‌فایده» خوانده و نپذیرفته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *