ایرلند: حمله اسراییل به رفح دور از وجدان است

در حالی‌که نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه جریان دارد و این رژیم برای حمله به شهر مرزی و مزدحم رفح آماده می‌شود وزیر خارجه ایرلند، حمله به رفح را دور از وجدان دانسته و خواهان پایان دادن به این حملات شده است.

blank

مایکل مارتین؛ وزیر خارجه ایرلند بار دیگر از رژیم اسراییل خواست به حملات خود به رفح در جنوب غزه پایان دهد.

وزیر امور خارجه ایرلند گفته: «اگر اسراییل به بمباران رفح ادامه دهد، جایی که تخمین زده می‌شود ۱.۵ میلیون نفر از حملات در شمال و مرکز غزه در آن پناه گرفته‌اند، دست به اقدامی زده که به دور از وجدان است.»

مارتین افزوده: «اکثریت قریب به اتفاق شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار پایان دادن به این جنگ وحشتناک و خشونت هستند. ما خیلی صریح بودیم که گروگان ها باید آزاد شوند و این را نیز بی‌وجدانی می‌دانیم که آن‌ها این‌همه مدت در بازداشت بوده اند. ما همچنین بر این عقیده هستیم که حمله به رفح، وضعیت انسانی فاجعه‌باری را در رأس وضعیتی که در حال حاضر یک وضعیت انسانی وخیم است، به همراه خواهد داشت، این نیز از نظر ما به دور از وجدان بشری است. جهان از سطح اعمال غیرانسانی که اکنون در غزه رخ می دهد، شوکه شده است.»

این در حالی است که ایرلند و اسپانیا هفته گذشته طی نامه‌ای به اورسولا فون در لاین؛ رییس کمیسیون اروپا خواستار بازنگری توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل در رابطه با تعهدات حقوق بشری این رژیم شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *