نماینده روسیه در نشست نمایندگان افغانستان در دوحه شرکت نکرد

منابع خبری گزارش داده‌اند که نماینده روسیه از شرکت در نشست نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در حاشیه نشست دوحه خودداری کرده است.

blank

دومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان ۲۷ کشور روز گذشته در قطر آغاز شد و امروز دوشنبه، ۳۰ دلو نیز ادامه دارد. در همین حال، منابع خبری گزارش داده‌اند که نماینده روسیه از شرکت در نشست نمایندگان افغانستان در حاشیه نشست دوحه خودداری کرده است.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید که نمایندگان جامعه مدنی افغانستان برای حضور در نشست دوحه به طور «غیرشفاف» و بدون تایید طالبان تعیین شده‌اند.

روسیه همچنین می‌گوید موقف طالبان را در قبال نشست دوحه «مستند و منطقی» می‌داند.

این در حالی است که پیشتر سهیل شاهین؛ رییس دفتر سیاسی طالبان در دوحه، در یک نوار صوتی گفت: «به دلیل پذیرفته نشدن شرایط ما در نشست دوحه اشتراک نکردیم.»

او همچنین گفت: «ما شرایطی داشتیم که در همه نشست‌ها اشتراک کامل داشته باشیم که برآورده نشد. بنابراین، اشتراک نکردیم.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در روز نخست این نشست در پشت درهای بسته‌ با نمایندگان کشورها در مورد نامزدان نمایندگی ویژه این سازمان و چگونگی ایجاد اجماع بین‌المللی بر سر تعامل هماهنگ با طالبان، گفتگو کرده است.

منابع از این نشست گفته که جلسات اصلی امروز برگزار خواهد شد و دیروز بیش‌تر دید و بازدیدهای غیر‌رسمی صورت گرفت‌.

به گفته منابع اصل آجندا در روز دوم مورد بحث قرار خواهد گرفت که در مورد نقشه راه سازمان ملل و توصیه‌های دبیرکل در مورد افغانستان است.

در همین حال، امروز دبیرکل سازمان ملل با نمایندگان جامعه مدنی و زنان افغانستان نیز گفتگو خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *