فارسی زبانان لندن در همایشی از روز جهان زبان مادری تجلیل کردند

«کانون فرامرزی همیاری پارسی زبانان» به مناسبت تجلیل از روز جهانی زبان مادری همایشی را در لندن برگزار کرد.

blank

 این نهاد همایشی را امروز(19فبروری) در دانشگاه وست مینستر برگزار کردند که در آن شماری از شاعران، نویسندگان و هنرمندان فارسی‌زبان اهل افغانستان، تاجیکستان، ایران و ازبکستان شرکت کرده بودند.

«کانون فرامرزی همیاری پارسی زبانان در لندن» همچنین به شماری از چهره‌های فارسی‌زبان جوایزی با نام «قند پارسی» اهدا کرد. دو جایزه امسال این نهاد به امینه شرف‌الدین، شاعر و نویسنده اهل سمرقند از ازبکستان و گلرخسار صفی، شاعر مطرح تاجیک تقدیم شد.

در این همایش علاوه بر سخنرانی‌ها، ترانه‌هایی از سوی کودکان مراکز آموزشی، شعرخوانی و آهنگ‌هایی از سوی وحید قاسمی، خواننده معروف افغانستان اجرا شد.

مسئولان این نهاد گفته‌اند که این هشتمین بار است که به چهره‌های فارسی زبان جوایزی اهدا می‌کنند که شامل تندیس «قند پارسی» و مبلغ ۵۰۰ پوند است.

همه ساله‌ نهادهای مختلف مستقر در بریتانیا به مناسبت روز زبان مادری محافلی برگزار می‌کنند. قرار است انجمن دوستی افغان، انستیتیوت مطالعات استراتژیک افغانستان، انجمن پیوند، انجمن ترکتباران افغانستان و شمار دیگری از انجمن‌های اجتماعی و خیریه افغان‌ها در لندن نیز برنامه‌ای به این مناسبت در روز جهانی زبان مادری (۲۱فبروری) برگزار کنند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *