فراخوان هند برای سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد دالری شرکت‌های خصوصی در بخش انرژی اتمی

 رسانه‌ها گزارش داده‌اند که هند به‌دنبال سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد دالری شرکت‌های خصوصی در بخش انرژی هسته‌ای می‌باشد.

blank

خبرگزاری رویترز، امروز سه‌شنبه، اول حوت، به نقل از دو منبع گزارش داده است که دولت هند از شرکت‌های خصوصی در این کشور دعوت کرده است تا حدود ۲۶ میلیارد دالر در بخش انرژی هسته‌ای سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس گزارش، این اولین‌بار است که دولت هند خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی در بخش انرژی هسته‌ای است.

دو منبع که به‌صورت مستقیم در این موضوع دخیل بوده‌اند، به رویترز گفته‌اند که دولت هند در حال حاضر دست‌کم با پنج شرکت در حال مذاکره است تا ۴۴۰ میلیارد رویپه، معادل ۵.۳۰ میلیارد دالر در بخش انرژی هسته‌ای سرمایه‌گذاری کنند.

این منابع به رویترز گفته‌اند که وزارت فدرال انرژی اتمی و شرکت دولتی انرژی هسته‌ای هند، سال گذشته چندین دور بحث و گفتگو با شرکت‌های خصوصی در مورد این طرح سرمایه‌گذاری داشته‌‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، هند می‌خواهد با این سرمایه‌گذاری میزان برق خود را از منابعی که دی‌اکسید کربن تولید نمی‌کنند افزایش دهد.

در گزارش این رسانه آمده است که این سرمایه‌گذاری به دولت هند کمک می‌کند تا به هدف تولید ۵۰ درصد از برق مورد نیازش از سوخت‌های غیرفسیلی تا سال ۲۰۳۰ میلادی دست‌‌ یابد.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر ۴۲ درصد از برق هند از سوخت‌های غیرفسیلی تأمین می‌شود.

رویترز گفته است که وزارت فدرال انرژی اتمی و شرکت‌های خصوصی طرف مذاکره‌اش به سؤال‌‌های این رسانه پاسخ نداده‌اند.

منابع به این رسانه گفته‌اند که دولت هند امیدوار است که تا سال ۲۰۴۰ میلادی، ظرفیت جدید برای تولید ۱۱ هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای را بسازد.

در گزارش این رسانه آمده است که ظرفیت تولید برق نیروگاه هسته‌ای هند در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات است و برای تولید هزار و ۳۰۰ مگاوات دیگر سرمایه‌گذاری شده است.

هند از جمله کشورهای است که بیشترین سوخت فسیلی را برای تولید برق استفاده می‌کند و نقش زیادی در تولید گازهای گلخانه‌ای دارد.

سازمان ملل متحد و کشورهای جهان بارها از این کشور خواسته است که برای جلوگیری از انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای، استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *