روسیه با استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا مخالف است

ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه از مخالفت کشورش با استقرار سلاح هسته‌ای در فضا خبر داده و اعلام کرده است: «روسیه با استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا مخالف است.» امریکا پیش‌تر از توسعه یک سلاح اتمی ضد ماهواره از سوی روسیه ابراز نگرانی کرده بود.

blank

ولادیمیر پوتین؛ رییس‌ جمهوری روسیه ادعای امریکا مبنی بر استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا از سوی روسیه را تکذیب کرده و گفته که روسیه با استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا مخالف است.

بربنیاد گزارش رویترز، پوتین روز گذشته در نشستی با سرگئی شویگو؛ وزیر دفاع خود گفت: «روسیه تنها قابلیت‌های فضایی را توسعه داده است که سایر کشورها از جمله ایالات متحده از آن برخوردار هستند.»

پوتین تصریح کرده: «موضع ما کاملا روشن و شفاف است. ما همیشه مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا بوده و هستیم. درست برعکس، ما از همه می‌خواهیم به همه توافق‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پایبند باشند.»

در همین حال، وزیر دفاع روسیه نیز گفته: «ما هیچ سلاح هسته‌ای در فضا یا هیچ عنصری از آن برای استفاده علیه ماهواره‌ها مستقر نکرده‌ایم.»

او ادعا کرده که کاخ سفید موضوع قابلیت فضایی جدید روسیه را مطرح کرده است تا کنگره را مجبور به حمایت از اوکراین کند.

این در حالی است که جان کربی؛ سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز پنج‌شنبه هفته گذشته گفت که روسیه در حال ساخت یک سلاح «نگران‌کننده» جدید ضد ماهواره‌ای است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *